Hlavní navigace

Čeští zákazníci e-shopů jsou opatrní

25. 2. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Češi si rádi vyzvedávají objednávky z e-shopu osobně. Osobní odběr volí celé dvě pětiny zákazníků, přepravní společnosti jen 60 % nakupujících. Naopak například v Německu volí osobní odběr objednaného zboží pouze necelá desetina zákazníků. Vyplývá to z čísel internetové nákupní galerie MALL.CZ.

Zákazníci preferují osobní vyzvednutí hled z několika důvodů, a to úspora za dopravné, osobní kontakt s prodejcem, možnost takzvaně si osahat zboží, a časová flexibilita. Zboží si mohou vyzvednout, když se jim to hodí, není třeba koordinovat svůj denní rozvrh s dopravcem, vysvětluje možné příčiny Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.

A platba na dobírku? To je typicky český fenomén. Placení kartou předem naopak využívá jen okolo 4 % zákazníků. Zajímavostí podle Marka Lišky je, že při osobním odběru už zákazníci s platbou kartou problém nemají.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).