Hlavní navigace

Finanční přínos Dne dopravy zdarma je sporný, e-shopům též vadila malá propagace

Autor: www.isifa.com
Daniel Morávek

Co se týče nárůstu tržeb, Den dopravy zdarma splnil očekávání. Nad vyšším ziskem však stále visí otazník. E-shopům navíc letos vadila nedostatečná propagace.

Letošní Den dopravy zdarma je již minulostí a e-shopy mohou bilancovat, jak se jim vyplatil. Obchodníci se shodují, že se jim v daný den oproti běžnému dni zvýšily prodeje. Na druhou stranu ale řada e-shopů tvrdí, že obchodní přínos je sporný a že postrádaly větší propagaci ze strany Heureka.cz.

Čtěte také: Den dopravy zdarma začíná za 14 dní. Co mohou e-shopy od akce čekat a co nikoli?

Více objednávek za průměrně nižší cenu

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Dnu dopravy zdarma letos chyběla větší propagace.

E-shopy a zákazníci již mají za sebou Den dopravy zdarma 2014 (DDZ), který proběhl tento týden v úterý a ve středu. Celkové výsledky Heureka.cz sice teprve připravuje, server Podnikatel.cz ale už oslovil zúčastněné e-shopy a zeptal se jich na jejich statistiky a spokojenost. Obchodníci se vesměs shodují, že jim objednávky skutečně vzrostly. Zároveň ale e-shopy upozorňují, že jim klesla průměrná hodnota objednávky.

Oproti stejnému období minulý týden vzrostly na Den dopravy zdarma nákupy (tržby) na Mall.cz o bezmála 50 %. Počet objednávek dokonce o 85 %. Znamená to tedy, že zákazníci v rámci DDZ objednávali zboží v menší hodnotě, než je v jiné dny běžné, potvrdila serveru Podnikatel.cz Michala Gregorová, mluvčí Mall.cz. Pokud se zaměříme na meziroční srovnání 18.11. 2013 vs. 18.11. 2014, tak registrujeme o 48,5 % více objednávek a o 22 % vyšší tržby, doplnila Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz.

Alza.cz, která se akce oficiálně nezúčastnila, ale zároveň zákazníkům nabídla dopravu zdarma celé dva dny, má stejnou zkušenost. Zaznamenali jsme citelný nárůst počtu objednávek, ale zároveň cena průměrné objednávky klesla téměř na polovinu, připojila se Šárka Jakoubková, mluvčí Alza.cz.

Také proto například Alza.cz tvrdí, že z obchodního hlediska je sporné, zda má doprava zdarma finanční přínos. Podobně hovoří také zástupci CZC.cz, kteří se přímo zúčastnili akce Den dopravy zdarma. Z předběžných čísel není patrné, že by zisk z uskutečněných objednávek v rámci tohoto dne pokryl náklady na dopravu zdarma, uvedl serveru Podnikatel.cz Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz.

Čtěte také: Dnes startuje Den dopravy zdarma, vyplatí se však samotným e-shopům?

dan_nemovitost

E-shopům vadila malá propagace akce

E-shopům v tomto ohledu vadila především malá propagace ze strany Heureka.cz. V příštím roce bychom uvítali masivnější propagaci celé akce, komentoval Tomáš Pilský z CZC.cz. Jan Dostál, který provozuje obchod Alistair.cz, dokonce kvůli malé propagaci z akce nakonec vycouval. U nás na poslední chvíli došlo ke změně. Rozhodli jsme se dne dopravy zdarma nezúčastnit. Nepřišlo nám že by Heureka tento den letos nějak výrazně propagovala a proto jsme ponechali poštovné na běžné úrovni, vysvětlil serveru Podnikatel.cz Dostál.

Nedostatečná propagace ale nebyla podle obchodníků jediným problémem. Michalu Jirkovi, provozovateli e-shopu Cerstvakava.cz, vadilo, že některé informace Heureka.cz nekonkretizovala. Například doteď údajně neví, zda výhodnější podmínky od dopravce DPD platily i na zásilky odeslané v první den akce. Zároveň Jirek upozornil na termín akce, který mu přijde po třídenním volnu špatně zvolený. Expedice musela fungovat i o svátcích a v pracovní dny začít o několik hodin dříve, aby se vše stíhalo, uzavřel Jirek.

Našli jste v článku chybu?
24. 11. 2014 21:27
Radek (neregistrovaný)

Ona není jen černá a bílá (v tomto připadě zisk NEBO prodělek), ale i mnoho úrovní mezi tím. My jsme se jako e-shop do akce zapojili a to prodáváme nábytek, kde je dopravné x-krát dražší než u běžných věcí. Měli jsme tak na objednávkách většinou ještě mírný zisk, ale mnohem víc objednávek, takže výsledek zisku je stejný jako v jiné dny, kdy je objednávek méně a zisk na nich větší. Kdybychom dělali dopravu zdarma nonstop jak tady nesmyslně navrhujete, tak máme stále nízký zisk i nízký počet objed…

22. 11. 2014 11:00
Jaroslav (neregistrovaný)

Jasně že by se úplně všechny neuskutečnili u stejných firem, ale většina ano. Lidi napřed hledají cenu zboží, teprve potom řeší dopravu. A co se týče toho, že s dopravou zdarma většina nakoupí u konkurence? No tak ať nakoupí, vždyť se to tomu obchodu vyplatí naprosto minimálně, zaplatí Heurece mnohem více za kliky a ještě přijde o marži za nulové dopravné. Výsledek = buď bez zisku, nebo jenom s mírným ziskem. Jediný kdo tedy skutečně vydělá je Heureka a zákazníci.