Nastavte reklamu podle emočního dopadu

O reklamě založené na psychofyzických reakcích zákazníka nebo o službě Spotřebitelský ombudsman čtěte v dalším krátkých zprávách z byznysu.

Nastavte reklamu podle emočního dopadu

V dnešní době je stále složitější zaujmout reklamou. Z toho důvodu se začíná prosazovat takzvaný neuromarketing, který je založen na vyhodnocování skrytých psychofyziologických reakcí člověka, jež se mění v závislosti na prožívaných emocích. Toto měření emocí umožňuje sestavit reklamní kampaň tak, aby přesně odpovídala zaměření i nevědomým preferencím lidí, na které je mířena. Reklama je sestavována na základě dat zjištěných u vybraných respondentů. Těm jsou medicinskými přístroji sledovány změny mozkové a srdeční aktivity, svalového napětí, dýchání, teploty, vodivosti pokožky nebo pohybu očí vyvolané vnímáním reklamy.

Měření emocí přináší spoustu cenných poznatků nad rámec klasických dotazníkových šetření, v nichž lidé nemusí umět nebo nechtějí vyjádřit svoje pocity. Způsob měření je zcela neinvazivní, srovnatelný s domácím měřením krevního tlaku, vysvětluje Martin Petrášek, ředitel společnosti eMerite, která s touto metodou na český trh přišla. Specialisté z oblasti marketingové komunikace i kliničtí psychologové a sociologové se shodují, že neuromarketing je velice přesný a dokáže zadavateli reklamy ušetřit investované prostředky.

Spotřebitelský ombudsman boduje

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Už od května v České republice funguje takzvaný spotřebitelský ombudsman. Přišlo s ním Ministerstvo průmyslu a obchodu a nejedná se o žádný nový úřad. Jde o novou agendu živnostenských úřadů. Jejich pracovníci přijímají stížnosti spotřebitelů a postupují spotřebitelským organizacím. Ochrana je to zejména pro seniory poškozené praktikami používanými na předváděcích akcích, ale i pro mnohé další. Spolupráce živnostenských úřadů s nevládními organizacemi umožňuje efektivnější a rychlejší pomoc poškozeným. Systém současně umožňuje i případnou snazší kontrolu dotčeného prodejce orgány státu. 

Poradili jsme už několika desítkám spotřebitelů, například jak odstoupit od nevýhodných smluv. Pakliže odstoupení od smluv nevedlo k úspěchu, pomohli jsme jim i s mimosoudním řešením sporů. V tuto chvíli máme v rukou první vyřešené spory ve prospěch spotřebitelů, a doufáme, že tento trend bude pokračovat, říká Matouš Blažek, právní poradce sdružení Spotřebitel net. Poškození se mohou na některý z 227 živnostenských úřadů obrátit zdarma.

Problémy jsou stále nejen s takzvanými šmejdy, ale i v oblasti poskytování spotřebitelských úvěrů mimo bankovní sektor. Jen ve třetím čtvrtletí tohoto roku provedla Česká obchodní inspekce 79 kontrol a v 45 případech zjistila porušení jednoho či více ustanovení zákona o spotřebitelském úvěru. Znamená to, že problémy má více než polovina zprostředkovatelů. Nejvíce nedostatků bylo zjištěno u reklam na poskytnutí úvěru a zakázaného užití klamavých obchodních praktik. Za nedostatky Česká obchodní inspekce rozdala pokuty za více než 800 000 korun a porušení živnostenského zákona byla postoupena příslušným živnostenským úřadům. Kontroly budou pokračovat až do konce roku.

widgety

Sdílené pracovní místo má pomoci sehnat práci více lidem

Ministerstvo práce a sociálních věcí přichází s dalšími kroky, které mají pomoci lidem bez práce. Těch je aktuálně 556 000. Řešením má být sdílené pracovní místo nebo krátkodobá spolupráce. Jedná se o nástroje zaměřené na individuální práci s uchazeči. Díky jejich využívání v praxi tak budeme moci ušít mnohem lépe nabídku našich služeb na míru konkrétnímu uchazeči, říká Marie Bílková, generální ředitelka Úřadu práce ČR.

Sdílené pracovní místo je založeno na generační obměně. Firmy, které si nechají pracovníky předdůchodové věku, dostanou na tyto lidi mzdové příspěvky. Zkušení pracovníci začnou pracovat jako mentoři a zaučovat nově příchozí síly, například absolventy nebo matky vracející se do práce po mateřské dovolené. Na příspěvek mají mít právo i ti zaměstnavatelé, kteří umožní výkon krátkodobého nekolidujícího zaměstnání. A to za předpokladu, že výdělek na takové pozici nepřesáhne polovinu minimální mzdy a práce bude mít charakter obecné prospěšnosti. Toto řešení má být vhodné zejména pro dlouhodobě nezaměstnané, kteří nemají nárok na podporu v nezaměstnanosti a nacházejí se ve stavu hmotné nouze.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 11. 2013 10:42

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+