Hlavní navigace

Má podnikání pozitivní dopad na společnost? Mladí si to nemyslí

7. 6. 2024

Sdílet

7. 6. 24 / 1x / mladí, nespokojenost, budoucnost, zamyšlení Autor: Podnikatel.cz s využitím DALL-E, podle licence: Rights Managed

Z průzkumu poradenské a technologické společnosti Deloitte vyplývá, že v porovnání se stejnými generacemi v zahraničí si tuzemští mladí mnohem méně myslí, že má podnikání pozitivní dopad na společnost.

Jak píše CFOworld.cz, podíl respondentů, kteří mají podobné hodnoty a cíle jako jejich současný zaměstnavatel je u české „Gen Z“ 67 % (ve světě 71 %) a 60 procent u tuzemských mileniálů (72 % v zahraničí). 37 procent mladých Čechů pak uvedlo, že odmítlo možného zaměstnavatele na základě svých osobních etických zásad. U stejných generací v zahraničí to bylo 42 %.

Pouze 34 % české generace Z se domnívá, že podnikání má pozitivní dopad na širší společnost, ve světě si to však myslí téměř 50 % příslušníků této věkové skupiny. Ještě větší rozdíl je to u mileniálů. Těch českých věří v pozitivní vliv podnikání pouze 26 procent, zatímco ve světě to je 47 %.

Myslíte si, že má podnikání pozitivní dopad na společnost?

Jedním z důvodů může být obecně menší optimismus nebo chceme-li zdravě kritické myšlení českých respondentů v podobných průzkumech Češi vs. svět. Zároveň však výsledek jasně odráží vlažnější přístup (nejen) českých firem k udržitelnosti a společensky odpovědnému podnikání, kdy mnoho firem prozatím vyčkává, co budou dělat ostatní, soustředí se čistě na regulatorní stránku či se uchyluje ke krátkodobým a jednodušším krokům. Změny v zákaznických preferencích spolu s tlakem regulátorů, investorů a bank však brzy povedou k transformaci většiny firem a jejich globálních hodnotových řetězců a jistě i ke změně vnímání dopadu podnikání na společnost, konstatuje expert Deloitte na udržitelnost David Mejsnar, který se svým týmem pomáhá českým a středoevropským firmám s ESG.

Průzkum Deloitte Gen Z and Millennials 2024 obsahuje odpovědi 500 respondentů z České republiky (300 respondentů Gen Z a 200 respondentů z generace mileniálů), které doplňují globální průzkum, kterého se dohromady účastnilo 22 841 respondentů (14 468 Gen Z a 8 373 mileniálů) ze 44 zemí napříč Severní Amerikou, Latinskou Amerikou, západní Evropou, východní Evropou, Středním východem, Afrikou a Asii. Průzkum se uskutečnil od listopadu 2023 do března 2024. (CFOworld.cz)

Jsou drzí, neuznávají šéfa, chtějí hned vysoký plat. Mýtus, nebo pravda o generaci Z? Přečtěte si také:

Jsou drzí, neuznávají šéfa, chtějí hned vysoký plat. Mýtus, nebo pravda o generaci Z?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).