Hlavní navigace

Družstevní obchody se spojí kvůli konkurenci řetězců

Sdílet

České družstevní obchody sdružené pod názvy Jednota, Konzum a Coop sjednotí vzhled a způsob propagace. Zhruba tři tisícovky družstevních prodejen ponesou společnou značku Coop.

Spotřební družstva se tímto způsobem připravují na plánovanou expanzi obchodních řetězců do menších měst, v nichž družstevní prodejny dosud soupeřily pouze s diskontními prodejnami. Plánované sjednocení přijde na více než 70 milionů korun.

Družstevní síti Coop loni navzdory pokračující expanzi obchodních řetězců vzrostl obrat meziročně o jednu miliardu korun na 27,2 miliardy korun. Zhruba šest desítek spotřebních družstev v Česku provozuje pět typů obchodních řetězců, které zahrnují diskontní prodejny, supermarkety i hypermarkety.

Spotřební družstva chtějí také některé své venkovské prodejny vybavit terminály, pomocí kterých budou moci lidé dobíjet mobilní telefony či platit složenky. V budoucnu by zákazníci mohli v družstevních prodejnách platit nákupy bankovními kartami či si u pokladen vybírat peníze. Spotřební družstva v Česku provozují zhruba 3000 prodejen, takže jejich investice do nákupu terminálů se může vyšplhat až na několik desítek milionů korun.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).