Pokud hledáte správce sociálních sítí, který vše obhospodaří sám, rovnou se poohlížejte po superhrdinovi. Správcové totiž neexistují.
Pokud hledáte správce sociálních sítí, který vše obhospodaří sám, rovnou se poohlížejte po superhrdinovi. Správcové totiž neexistují.
Kdo to je ten správce sociálních sítí? Nevěřím na pohádky ani superhrdiny. Správcové neexistují.
Většinou firmy totiž hledají člověka, který bude umět psát, pracovat s grafikou, vymýšlet kampaně, odpovídat na otázky zákazníků a zároveň bude perfektně ovládat technické rozhraní sociální sítě, bude umět nastavit reklamní kampaně, optimalizovat je a vyhodnotit.
A na základě toho všeho bude ještě vytvářet strategii.
Tedy bude umět to, co před příchodem Facebooku zastávalo hned několik lidí nebo oddělení ve firmě.
Převedu-li jeho schopnosti do marketingové terminologie, pak hledáte následujícího superhrdinu:
Neznám nikoho, kdo by ovládal všechny tyto oblasti na výbornou. Já se například věnuji čistě reklamě na Facebooku a Analytice. Někdy vytvořím nějaký ten pěkný text, wireframy, ale jakmile sáhnu na Photoshop, tak grafikům vstávají hrůzou vlasy na hlavě.
Čtěte také: 3 lekce Facebook marketingu z Asie
Ukážeme si dva případy, které vychází z mých zkušeností.
Už skoro rok spolupracuji s e-hopem Thao.cz, který prodává oblečení z Nepálu.
A máme to všechno pěkně rozdělené:
Každý má svou roli. A celé to dohromady šlape jako velmi dobře promazaný stroj.
Spolupracuji také s agenturou, které pomáhám se strategií a reklamními kampaněmi pro firmy. V agentuře jsou kreativci, grafici, copywriteři i komunitní manažeři. Zastávají tedy všechny funkce, o kterých jsem mluvil. Žádné superhrdiny tu nenajdete.
Čtěte také: Přestaňme fetovat na Facebooku fanoušky, lajky a komentáře
Máte celkem 3 možnosti, pokud chcete sociální sítě využívat na maximum.
Kterou z možností si vyberete vy?
David je zakladatelem portálu Modrákrev.cz, kde učí markeťáky a podnikatele využít naplno Facebook nástrojů k maximalizaci zisku společnosti.
Podnikatel.cz (www.podnikatel.cz)
Průvodce vaším podnikáním. ISSN 1802-8012
Copyright © 2007 – 2018 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Powered by Linux.
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.