Vlákno názorů k článku V jaký moment se e-mail považuje z právního hlediska za doručený? od Smazaný profil - primarni problem emailu je ten, ze neni zadny...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 10. 2024 15:43

    Smazaný profil

    primarni problem emailu je ten, ze neni zadny technicky zpusob jak overit doruceni, takze zakon nemuze povazovat email za doruceny, protoze nic takoveho se nemusi stat a dorucitelnost neni zdaleka 100 % ale vyrazne mensi. O prokazani doruceni na soukrome emaily postavene napr. na domene je uz tim tuplem nulova...

  • 3. 10. 2024 12:43

    BASSET

    Nesouhlas, muzete pouzit celou radku nastroju, jak zjistit, zda mail byl co nebyl dorucen na server prijemce (napr. dorucenku , certifikat, sledovaci skript apod...) - kdo chce a umi, doruci a je schopen i tohle prokazat napr. v logu serveru. V logu vidim, ze jsem v poradku dorucil na postovni server prijemce a co si s tim potom udela on sam, je na nem, ale ja jsem dorucil. Situace je obdobna, jako kdyz nejakou postovni zasilku vhodim do neci schranky - je doruceno ci nikoliv ? Take byste v tomto smeru mohl odkazat na nejaky konkretni judikat resici tuto problematiku, dekuji !

  • 4. 10. 2024 21:06

    Filip Jirsák

    Doručenku většina serverů neposílá. Certifikát vám nic o doručení neřekne (a těžko říct, co jste tím certifikátem vlastně myslel). Sledovací skript je také nesmysl – pokud jste myslel vložený odkaz na obrázek a přístup k němu pak zaloguje webový server, to zaprvé neřeší doručení e-mailu, ale až jeho zobrazení. A za druhé spousta poštovních klientů blokuje stahování externích obrázků, právě proto, aby nebylo možné sledovat zobrazení e-mailu.

    To, že cílový server převzal e-mail, ještě neznamená, že následně nespadl třeba do spamu.

    Takže je to jak je popsáno v článku – neexistuje technicky nezpochybnitelný důkaz o doručení (pokud vám adresát prokazatelně nepotvrdí, že e-mail četl), ale vychází se z toho, jak věci běžně fungují.

    Pokud chcete prokazatelné doručení poštovní zásilky, pošlete ji s dodejkou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).