Hlavní navigace

Výrobci potravin přidávají do jídel více náhražek. Tlačí je ceny

21. 2. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Některé potraviny se staly obětí cenové války mezi výrobci potravin a obchodními řetězci. Na zdražení mléka, obilí nebo drůbežího masa reagovali potravináři tak, že se snaží výrobní náklady ještě snížit a přidávají do jídla více levných náhražek.

Serveru iHNed.cz to potvrdil prezident Potravinářské komory Miroslav Toman. Je to hlavně kvůli diskontním obchodním řetězcům. Když chceme přežít, musíme vyhovět jejich tlaku na nízké ceny dodávek, řekl. Do uzenin se tak místo masa dávají kůže, škroby, nebo takzvaný drůbeží separát. V sýru je místo másla rostlinný tuk, který je skoro třikrát levnější. Náhražky jsou i v jogurtech. Do bílého se dává bramborový škrob. Ovocné jogurty se zlevní tak, že údajně jahodový se obarví červenou řepou. Čokoláda se zase nastaví margarínem.

Z cenové války mají prospěch firmy, které se na výrobu náhražek a dalších potravinářských přípravků zaměřují. Například firma IDC- Food už zavedla i prodej po internetu. Společnost Lyckeby Culinar si zase chválí dobrý odbyt škrobu.

Potravináři proto přichystali návrh zákona, který má údajnou moc obchodních řetězců omezit.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).