Hlavní navigace

Změnil se systém doručování písemností

Sdílet

Od 1. července 2009 se změnil občanský soudní řád. Významnou změnu zaznamenal systém doručování písemností. Z důvodu jednotnosti se změna promítne i v souvisejících zákonech. Změna v doručování písemností vyvolala i novelizaci zákona č. 337/1992 Sb. o správě daní a poplatků, konkrétně § 17, který upravuje doručování písemností od správce daně.

Další ustanovení § 17, které se týká doručování písemností, vstoupí v platnost od 1. září 2009. Od září 2009 zákon počítá s elektronickým doručováním adresátům, které mají zpřístupněnou datovou schránku.

Správce daně doručuje úřední písemnosti zpravidla poštou. Doručit písemnost mohou přímo i pracovníci správce daně a dokonce i zveřejněním na vývěsní desce správce daně.

Písemnost se doručuje v bytě, provozovně, kanceláři nebo pracovním místě, kde se adresát zdržuje. Písemnost lze považovat za doručenou i mimo tyto prostory, pokud příjemce převzetí písemnosti neodepře. § 17 Zákona o správě daní a poplatků umožňuje doručit písemnost všude, kde doručovatel příjemce zastihne.

Dopis z finančního úřadu je často určen k doručení do vlastních rukou. A právě u těchto písemností se mění způsob doručování. Doručovatel může vhodit po marném uplynutí lhůty na vyzvednutí písemnost do domovní nebo jiné adresátem užívané schránky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).