Společenská odpovědnost firem aneb Každý můžeme něco změnit

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Názor, že smyslem existence firem je vydělávat peníze majitelům a akcionářům je dost nový. Ještě před padesáti lety by ve vyspělých zemích rozhodně nepřevládal.
26. 9. 2016
pr článek

Sdílet

Po dlouhou dobu se za hlavní účel existence firmy pokládalo stabilně přispívat k dobrému fungování celé společnosti, udržovat v rovnováze zájmy zákazníků, zaměstnanců, majitelů a širšího okolí včetně životního prostředí. To, čemu se dnes říká CSR — Corporate Social Responsibility — není módní novinka, ale návrat ke kořenům. Podnikatelé minulých generací nám zanechali architektonické památky, založili a financovali významné školy a kulturní instituce. A co přidají dnešní firmy? Počítají se věci velké i malé, z těch i oněch se skládá svět. Pojďte si s námi popovídat o tom, jak každý můžeme něco změnit k lepšímu. Konference na téma Společenská odpovědnost se bude konat 5. října v Pracovně.

Konference bude mít formát neformální debaty. Inspirativním vyprávěním těch, kteří pomáhají, účastníky provede moderátorka Martina Kemrová, senior manažerka firemní komunikace a tisková mluvčí T-Mobile.

A kdo v debatě vystoupí?

Jiří Černý, generální ředitel družstva Ergotep. Ergotep je integrační sociální podnik a jeho hlavní náplní je celková integrace osob se zdravotním postižením do společnosti formou vytváření kvalitních pracovních pozic. Pro zdravotně postižené také zajišťuje praxe a stáže, vzdělává je a šíří dál své know-how jako ucelené a fungující řešení. 

Romana Dohnalová, majitelka Vymazlené kavárny. Vymazlená kavárna podporuje komunitu mentálně postižených Benediktus z Chotěboře. Prodává výrobky jejich chráněné dílny, pořádá koncerty jejich kapely Benebend i „obyčejná“ setkání v kavárně u něčeho dobrého.

Vladimír Víšek, manažer pro udržitelný rozvoj v IKEA. IKEA v loňském roce spustila projekt Šetrnější domov. Na příbězích českých a slovenských domácností ukazuje, jak doma zbytečně neplýtvat a šetřit jak svoji peněženku, tak životní prostředí. 

Partnerem konference je T-Mobile Czech Republic. Mediálně akci podporují EURO a Lupa.cz, organizuje TUESDAY Business Network

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).