Ruční přepisování dokladů a doklady v šanonech patří do pravěku. Oldschoolové vedení účetnictví je pomalé, neefektivní a chybí v něm přehled. Každá zapomenutá nebo špatně přepsaná faktura se navíc projeví v DPH a může vést k pokutě od Finančního úřadu.
Chytrý asistent pro účetní s českou občankou
Aplikace na vytěžování daňových dokladů Alice je chytrý pomocník při digitalizaci účetnictví. Podobné aplikace známe již dlouho. Díky českému vývojářskému týmu ale přináší Alice tuzemských firmám několik výhod.
- Znalost českého podnikatelského prostředí – Alice rozumí praxi českých účetních a podnikatelů.
- Kompatibilita s českými účetními systémy – snadný export dokladů do českých účetních programů Pohoda, Money S3, Duel, Helios a další bez složité integrace.
- Lokální podpora a vývoj – veškeré požadavky řeší uživatelé s českou technickou podporou.
- Soulad s evropskou a českou legislativou – veškerá data zůstávají v Evropské unii, aplikace respektuje pravidla pro ochranu osobních údajů a české daňové zákony.
- Podpora českého jazyka – aplikace si poradí s fakturami v češtině a dalších jazycích psaných latinkou.
Jak funguje česká umělá inteligence Alice?
Aplikace Alice vytěžuje doklady pomocí kombinace umělé inteligence a OCR. Uživatelé do ní odešlou doklad e-mailem, nahrají z mobilní aplikace, naskenují nebo jednoduše přetáhnou myší. O vše ostatní se postará Alice.
- OCR technologie přečte dokument
- Umělá inteligence podle IČ nebo e-mailu odesílatele přiřadí účetní jednotku.
- Proběhne kontrola IČ v Aresu a validace jednotlivých polí na dokladu.
Po vytěžení účetní schválí dokument a odešle ho k exportu. Jestliže Alice během vytěžování narazí na chybu, uživatel pole ručně opraví a doklad může odeslat ke manuálnímu učení.
Alice se učí s každým novým dokladem. Při dostatečném množství dokumentů se naučí nové formáty, se kterými bezchybně pracuje při dalším vytěžování. Díky tomu se při vytěžování faktur a účtenek snižuje chybovost a firmy tak šetří čas i peníze.
Co ocení účetní i podnikatelé
Digitalizace účetnictví nespočívá ve skenování dokumentů a jejich ukládání na harddisku. Moderní příprava účetních podkladůznamená automatické vytěžení dat bez zbytečného přepisování, tisku a hledání ve složkách. Co konkrétně přináší účetním a firmám digitalizace s Alice?
- Úspora času – méně ručního přepisování faktur znamená více času na důležitější úlohy. Všechny důležité údaje vytěží Alice automaticky a na každém dokladu ušetří několik minut.
- Minimalizace chyb – ruční přepisování představuje větší riziko chyby. Alice vytěží doklady s přesností 98 %. Případné nesrovnalosti uživatel opraví a doklad předá k dalšímu učení.
- Bezpečné ukládání dokumentů – Alice splňuje všechny bezpečnostní standardy a využívá cloud od Microsoftu. Každý doklad opatří časovým razítkem a auditní stopou.
- Jednoduchá integrace – napojení na účetní programy probíhá přes datový můstek nebo API. Samotný export dokladu je pak otázka jednoho kliknutí myši a několika vteřin.
- Kontrola nad jednotlivými procesy – díky nastavení schvalování dokladů neztratí účetní přehled nad doklady. Dostanou se k nim ihned a zkontrolují je ještě před zaúčtováním.
Kdy je správný čas na digitalizaci účetnictví?
Automatizace účetnictví není otázkou budoucnosti. Probíhá právě teď. Vytěžování desítek až stovek dokladů měsíčně zabírá účetním spoustu času – v tom případě nastal čas na modernizaci účetních procesů.
Alice ocení také externí účetní kanceláře. Doklady se k nim dostanou elektronicky a rychleji než při běžném předání. Díky tomu je zaúčtují ihned a veškeré příjmy a výdaje se propíšou do účetnictví v reálném čase.
Zbavte se rutiny a nastavte nový řád v účetnictví. Česká umělá inteligence ušetří desítky hodin měsíčně – a čas jsou peníze. Vyzkoušejte, jak vypadá digitalizace účetnictví v praxi. Registrace do Alice je zdarma a první doklady vytěžíte během pár minut.
Autor: Ing. Martin Dušek, marketingová agentura PRESSPROJEKT
