Prodej aut v lednu rekordní za poslední 3 roky. Přispěl k růstu maloobchodu

14. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 258398
Spotřebitelé díky penězům ve vánočních obálkách v lednu utráceli a nejvíce se zajímali o auta. Jejich prodej byl v lednu rekordní. Co naopak na dračku nešlo?

Leden zaznamenal rekord v prodeji motorových vozidel a nepotravinářského zboží. Prodej aut byl navíc rekordní za poslední tři roky. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.

Tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu se v lednu meziměsíčně zvýšily o 1,8 %. Meziročně jde dokonce o 6,4% nárůst. Výsledky maloobchodu podpořil především prodej aut. Na zvýšených tržbách se podíl také prodej nepotravinářského zboží, mírně rostly i tržby za potraviny. Tržby za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) se meziročně zvýšily o 21,4 % a za opravy o 13 %.


Autor: www.isifa.com

Prodej aut táhl v lednu celková čísla maloobchodu.

Čeští spotřebitelé tak zjevně navázali na bohatšího Ježíška i větší útratou při
lednových výprodejích. Na trhu pozorujeme velký boj o zákazníka, který slyší především na slevy a výhodné nabídky,
upozorňuje Pavel Kulhavý, odborník na maloobchod ze společnosti PwC Audit.

Čtěte také: Roste obliba českých potravin, velké řetězce to zneklidňuje

Nejrychleji rostly tržby za prodej zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 18 %) a specializovaný prodej počítačového a komunikačního zařízení (o 15,8 %). K celkovému růstu tržeb přispěl také prodej oděvů a obuvi (růst o 6,8 %) a potřeb pro domácnost (o 1,8 %). Naopak spotřebitelé se méně zajímali o léky či kosmetické zboží.

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho hlavní doménou jsou rozhovory s odborníky. Zajímá se o sociální sítě, AI a další nástroje z pohledu byznysu.

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).