Za měsíc končí sKarty. Čtěte, jak z jejich účtu vybrat zbylé prostředky

Už jen měsíc života zbývá projektu sKaret. Lidé, kterým na jejich účtu zbyly nějaké peníze, mají několik možností, jak mohou své prostředky vybrat.

Na konci dubna definitivně končí projekt sKaret. Lidé si mohou zbývající peníze zdarma vybrat na všech pobočkách České spořitelny, v bankomatech České spořitelny nebo je vyčerpat platbou kartou v obchodech.

Čtěte také: Zrušení sKaret se kupodivu dotkne i zaměstnavatelů

sKarty se nevrací, stačí je znehodnotit

Už na konci letošního února přestal Úřad práce ČR vyplácet skrze sKarty dávky, které od té doby dostávají klienti platbou na účet nebo složenkou. Lidé, kteří vlastní sKarty, si mohou zůstatek na jejich účtu zjistit ve všech bankomatech České spořitelny nebo na webovém portálu v části Vstup na účet. Zbývající prostředky si mohou klienti stále zdarma vyčerpat platbou kartou v obchodech nebo výběrem z bankomatu České spořitelny. Další možností je výběr hotovosti v kterékoliv pobočce České spořitelny. K výběru peněz je nutný průkaz totožnosti, upřesnila Helena Matuszná, mluvčí České spořitelny.

Jak doplnila Matuszná, sKarty nemusí lidé Úřadu práce ČR ani České spořitelně vracet. Stačí, když je znehodnotí přestřihnutím čipu a magnetického proužku.

Čtěte také: Projekt sKaret se ještě prodraží, Česká spořitelna chce po státu 200 milionů Kč

sKarty čelily kritice od začátku do konce

Projekt sKaret, za kterým stojí bývalý ministr Jaromír Drábek a jeho náměstek Vladimír Šiška (později obviněný z korupce), odstartoval na podzim roku 2012. Jeho oficiálním cílem bylo ušetřit náklady na výplaty dávek. Už od počátku však čelil velké kritice, a to v podstatě ze všech stran. Za rok fungování dostalo sKarty zhruba 277 000 lidí a do konce října 2013 bylo jejich prostřednictvím vyplaceno přibližně 2,9 milionu dávek v hodnotě 15,3 miliardy korun.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+