Hlavní navigace

Pro vrácení zboží zakoupeného po telefonu nebo v e-shopu využijte vzory pro odstoupení od smlouvy

19. 7. 2022

Sdílet

19.7.22 1krát/žena, podnikatelka, balík, zamyšlení Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed

Spotřebitel může zakoupit zboží nebo službu tzv. na dálku. Znamená to, že nakupoval buď prostřednictvím e-shopu na internetu, nebo také prostřednictvím telefonu. 

Jak upozorňuje Česká obchodní inspekce, při nákupu tzv. na dálku vzniká spotřebiteli automaticky právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu. 

Pojednává o tom § 1829 občanského zákoníku:

Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o 

a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží, 

b) smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo 

c) smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží. 

Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle odstavce 1. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel.

Česká obchodní inspekce nabízí vzory pro odstoupení od smlouvy: 

Telemarketing je od července omezen

Od 1. července 2022 platí zákaz marketingové reklamy nebo jiných obdobných nabídek prostřednictvím sítí nebo služeb elektronických komunikací účastníkům z veřejných seznamů účastníků. 


Nedali souhlas, nevolejte jim: Jak ale souhlas získat a další otázky k omezení telemarketingu
Přečtěte si také:

Nedali souhlas, nevolejte jim: Jak ale souhlas získat a další otázky k omezení telemarketingu

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 9. 2022 8:30

    RR

    Dobrý den.

    Koupil jsem přes E-shop zboží. Jednalo se o cyklistické kraťase – celé černé.
    Po jeho vyzkoušení jsem zjistil, že má vadu – rozpárané v zadní levé části v přechodu mezi pružným lemem a kraťasy (díra jde vidět až po oblečení – napnutí kraťasí, při vysvlečení není vidět, protože se kraťase vrátí do původní velikosti)
    Chtěl bych zboží vrátit nejlépe ve 14denní lhůtě. Jak mám postupovat tak, aby mě prodejce neodmítl s touto vadou?

    Děkuji
    Rajnoha-Napajedla

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).