![1.9. 23 2*/dárek, vánoce, počítač, santa, dárky, e-shop](https://i.iinfo.cz/images/484/15-12-22-1-darek-vanoce-pocitac-santa-darky-e-shop.jpg)
V roce 2019 přišel e-shop Mall.cz se zjištěním, že již v průběhu září začínají Češi nakupovat vánoční dárky. Podpořil to výzkumem a v polovině září tehdy rozjel svou vánoční kampaň.
Kdo letos začne s vánoční kampaní jako první? To se již brzy dozvíme. V roce 2019 to byl e-shop Mall.cz (aktuálně součástí polské skupiny Allegro). Svoji vánoční kampaň, které dominovala kapřice Libuška z Karybníku, rozjel přesně 16. září 2019.
Brzký start kampaně zdůvodnil tím, že 28 % Čechů začne pořizovat vánoční dárky právě již v průběhu září. Údajně to vyplynulo z průzkumu, kterého se tehdy zúčastnilo 510 respondentů ve věku od 15 do 60 let z celé České republiky. Průzkum pro Mall.cz vypracovala v roce 2019 marketingová agentura Perfect Crowd.
A k předčasným vánočním nákupům motivoval e-shop v roce 2019 i společnou kampaní se společností Visa: Při platbě kartou Visa za jakýkoliv nákup od 16. září do konce října získají zákazníci také slevovou knížku v celkové hodnotě 50 tisíc Kč na oblíbené produkty,
uvedl v tiskové zprávě z roku 2019 Mall.cz.
Předčasné vánoční kampaně nejsou v Česku ničím výjimečným. Například v roce 2012 se v supermarketu Billa objevila už v polovině září nabídka vánočních cukrovinek. Ještě větším střelcem byl tehdy řetězec Kaufland, který začal vánoční cukrovinky nabízet již od konce srpna a tuto informaci serveru Podnikatel.cz také potvrdil: Naše společnost začíná svůj prvotřídní sortiment vánočních cukrovinek nabízet již koncem srpna, a to dle hesla „První chutnají nejlépe!“. Zákazníci v našem sortimentu již nyní naleznou např. různé druhy perníčků, vaflová vajíčka, kokosky v čokoládě, čokoládové figurky apod.,
řekl v roce 2012 serveru Podnikatel.cz mluvčí Kauflandu Michael Šperl.