Hlavní navigace

E-Commerce

Elektronické obchodování (e-komerce, elektronická komerce) je specifickou formou obchodování, která využívá moderní elektronické komunikační prostředky. Pro fungování se využívá především internetová síť, jejímž prostřednictvím lze prodávat služby, zboží i informace. Využívá se zároveň ke sbírání dat.

10 rozhodujících momentů při výběru e-shopu (nejen) z oboru bydlení

Buďte vidět tam, kde jsou vaši zákazníci, a řekněte zákazníkům, kde vás najdou. Připravili jsme pro vás 10 tipů pro vaši digitální komunikaci.

Luboš Plotěný

17. 5. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Novinka dorazila i k nám. Nyní můžete prodávat své produkty přímo na Instagramu

Instagram přichází s novinkou v podobě prodejních příspěvků, díky kterým můžete přímo ve feedu nabízet své zboží.

Jana Langerová

14. 5. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Chystá se bič na Google, Amazon a spol. Pomoci by měl naopak menším obchodníkům

Evropská komise představila návrh nového nařízení, které se věnuje regulaci tzv. on-line platforem a má pomoci menším obchodníkům.

Daniel Morávek

27. 4. 2018 12:11
Doba čtení: 2 minuty

Na co si z hlediska GDPR musí dát pozor e-shopy? Zeptali jsme se odborníků

Nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) se samozřejmě dotkne také internetových obchodů. Zkontrolujte si v našem článku, jestli jste připraveni.

Jana Langerová

25. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Zdá se mi to, nebo nám nějak upadá zájem o online podnikání?

Nedávno jsem čistil emailovou frontu zhruba za 14 dní a všiml jsem si zajímavé věci. Nebyl tam vůbec žádný dotaz ohledně SEO, monetizace anebo domén.

Ivan (Drago) Sárközi

25. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 1 minuta

Dobrá zpráva pro e-shopy, navrhuje se, aby mohly odmítnout odstoupení do 14 dnů

Evropská komise vyhlásila balíček návrhů, které upravují práva spotřebitelů. Z pohledu e-shopů jsou pozitivní úpravy v právu na odstoupení od smlouvy do 14 dnů.

Daniel Morávek

20. 4. 2018 14:15
Doba čtení: 1 minuta

Jak vyjít vstříc mobilnímu zákazníkovi? Kašlete na aplikace, zaměřte se na web

Vyjít vstříc mobilnímu zákazníkovi je v dnešní době již prakticky nutnost. V zásadě máte dvě možnosti. Můžete nabídnout mobilní aplikaci nebo mobilní web.

Tomáš Krause

17. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Přenositelnost placených online služeb není žádný apríl

Od začátku dubna platí přenositelnost placeného digitálního obsahu. Co tato změna přináší spotřebitelům a společnostem?

Jana Langerová

16. 4. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Nahlédněte do obchodu budoucnosti. Chybí pokladny, pokladní a hlavně fronty

(FOTOGALERIE) Pouze regály se zbožím, které si může zákazník jednoduše vzít a odejít. To nabízí obchod budoucnosti. Nahlédněte a zjistěte jak funguje.

Redakce

29. 3. 2018 13:45
Doba čtení: 1 minuta

Jak se v e-shopu pereme s GDPR? Několik rad pro ostatní, které to teprve čeká

O GDPR se o hodně mluví, ale ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by mi na 100 % přesně řekl, co a jak bude. Co a jak máme nastavit. Jak má vše probíhat.

Milan Polák

27. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Rizikových e-shopů přibývá, nástroj na okamžitou blokaci chybí

Zatímco za předminulé dva roky zveřejnila Česká obchodní inspekce 4 rizikové e-shopy, za rok 2017 je to více než 130 internetových stránek.

Jana Knížková

21. 3. 2018 11:25
Doba čtení: 2 minuty

Jak předělat e-shop, aby v dnešní době obstál?

Obchodování na internetu se stále více konsoliduje ve prospěch globálních hráčů. Jak postavit e-shop, který takové konkurenci odolá?

Daniel Hutník

13. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Vyfotíte a nakoupíte v e-shopu. Jak s chytrou novinkou pracují online obchody?

Po hlasovém vyhledávání se začíná mluvit také o vizuálním vyhledávání, které uživatelům výrazně ušetří čas. Jak se k tomu staví české e-shopy?

Jana Langerová

7. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Co přinese e-shopům a zákazníkům konec zeměpisného blokování?

Evropská unie před pár dny schválila nařízení zakazující zeměpisné blokování při nákupech přes internet.

Jana Langerová

5. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Platby kartou ode dneška nepodléhají #EET, z účtenek též může zmizet DIČ

Platby kartou, online platby a další podobné platební metody se ode dneška již nemusí evidovat v rámci EET. Na účtenkách pak již není nutné uvádět DIČ.

Daniel Morávek

1. 3. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

Trendem e-commerce je omnichannel. Pracujte napříč všemi kanály

Omnichannel se stává naprosto běžnou obchodní politikou. Nepropojené kanály cest k zákazníkům nikdy nebudou mít takové výsledky jako ty, které spolupracují.

Zdeněk Vesecký

23. 2. 2018 0:00
Doba čtení: 6 minut

HTTPS není jen rozmar Googlu. Letos už vás přechod na něj nemine

Během příštích měsíců bude prakticky nezbytné přejít na zabezpečení HTTPS. Kdo tak učiní, zabije hned dvě mouchy jednou ranou.

Zdeněk Vesecký

12. 2. 2018 0:00
Doba čtení: 7 minut

Alza má obrat přes 20 miliard korun. Podívejte se, kde pracují její zaměstnanci

Jednička na poli e-shopů svým obratem opět předběhla všechny své konkurenty. A své zaměstnance si maximálně hýčká, podívejte se na fotogalerii.

Michael Hovorka

1. 2. 2018 13:44
Doba čtení: 1 minuta

Přepravci budou prý dodávat balíky v letošním roce rychleji. Opravdu?

Úspěch každého e-shopu je více či méně závislý i na kvalitě dopravy. Je proto dobré vědět, jestli s tím počítají přepravní firmy. Zjistili jsme to pro vás.

Zdeněk Vesecký

12. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 6 minut

E-shopům přibudou za dva dny nové možnosti, ale i povinnosti

Za dva dny nabude účinnosti nový zákon o platebním styku. E-shopy budou moci využít nové platební metody, budou muset ale taky zajistit větší bezpečnost plateb.

Daniel Morávek

11. 1. 2018 14:52
Doba čtení: 2 minuty

Online prodeji potravin se daří. Přesto zatím velkou expanzi čekat nemůžeme

Co letos plánují provozovatelé online supermarketů? Jaké mají vyhlídky a jaké jsou překážky v dalším rozvoji?

Zdeněk Vesecký

5. 1. 2018 0:00
Doba čtení: 5 minut

E-shopy nechtějí vrátit peníze za nedoručené dárky? Udělá to za ně banka

Musí se však jednat o platbu, která byla provedena online. Banka pak na vyžádání stáhne zaplacenou částku zpět z účtu podnikatele a zašle ji na účet zákazníka.

Jana Knížková

28. 12. 2017 11:01
Doba čtení: 2 minuty

Reklama dělaná podle předpovědi počasí. To není žádný apríl, ale geniální tah

Neexistuje špatné počasí, jen špatně oblečení lidé. Na tomto rčení se dá postavit i úspěšná e-mailová kampaň.

Zdeněk Vesecký

28. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 6 minut

Chybí vám ještě cukroví a dárky? Víme, dokdy je koupíte v online supermarketech

Zjistili jsme pro vás, co a hlavně dokdy můžete před Vánocemi nakoupit v online supermarketech. Už to dávno není jen o potravinách.

Zdeněk Vesecký

22. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut

Kdo nám zaplatí 60 000 Kč, co nás stála implementace #EET v e-shopu?

Ústavní soud rozhodl, že evidovat platby kartou byla blbost. My jsme ale za jejich implementaci do #EET zaplatili v našem e-shopu 60 tisíc korun. A co teď?

Milan Polák

21. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 3 minuty

Tisíce e-shopů zaváděly drahé řešení #EET online plateb, peníze vyhodily z okna

Tisíce e-shopů musely zavést složité a drahé řešení pro online platby, místo aby, stejně jako kamenní prodejci, použily jen jednoduché řešení na výdejním místě.

Daniel Morávek

18. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 6 minut

Čtěte, jaké všechny povinnosti mají e-shopy vůči svým zákazníkům

Zákazníci e-shopů mají mimo jiné právo na vrácení zboží bez udání jakéhokoliv důvodu do 14 dnů. Které další povinnosti musí podnikatelé splnit?

Jiří Matzner

14. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 4 minuty

Prodeje na internetu vrcholí. Dokdy objednávat, aby byl dárek pod stromečkem?

Provozovatelé e-shopů mají teď pořádně napilno. Online prodeje vrcholí. Odměnou jim má být ale opět rekordní částka.

Jana Knížková

13. 12. 2017 11:23
Doba čtení: 1 minuta

Jak strukturovat obsah a popostrčit tím lidi ke koupi

Jen 20 procent lidí se nachází ve stavu, kdy jsou ochotni něco koupit. Ostatní své investice zvažují, porovnávají možnosti a shání informace. Tak jim je dejte.

Zdeněk Vesecký

13. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 6 minut

Zapracujte na svých newsletterech. Základní chyby se dokola opakují

V silně konkurenčním prostředí e-mail marketingu je nutné neponechat nic náhodě a myslet na každý detail. A to zvlášť teď v době největší nákupní špičky.

Zdeněk Vesecký

8. 12. 2017 0:00
Doba čtení: 5 minut