Hlavní navigace

Trávíte home office v posteli? Pozor, šéf vás může nově zkontrolovat

23. 5. 2024

Sdílet

23.5.24 /3x/ Home office, postel, práce, počítač, doma Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed

V souvislosti s rozšířením práce na dálku nebo hybridní práce se objevuje stále více šéfů, kteří potřebují vědět, odkud jejich zaměstnanci pracují. Nyní jim v takové kontrole pomůže nový nástroj.

Jak píše Computerworld.cz, Microsoft spouští novou aplikaci s názvem Places, která zaměstnancům a organizacím, jež vyvažují práci doma a v kanceláři, nabídne lepší způsob, jak zjistit, kdo a kdy se kde nachází. 

Vzhledem k tomu, že již znáte postoj vaší společnosti k práci na dálku, pravděpodobně ihned poznáte, zda vy nebo váš tým můžete aplikaci Places používat. Je jasné, že některé firmy by rády přesvědčily své zaměstnance, aby se vrátili do kanceláře, zatímco někteří pracovníci by se raději vyhnuli stresu a nákladům spojeným s dojížděním a pracovali z domova

Aplikace Places je navržena tak, aby toto napětí vyrovnávala, uvedl Microsoft. Především ji lze používat jako samostatný ukazatel toho, kdo a kdy bude v kanceláři. Bude však také integrována do aplikací Outlook i Copilot, takže bude možné vizuálně zjistit, kteří členové týmu budou kde, nebo jen požádat Copilota, aby vše shrnul. K integraci Copilotu dojde během druhé poloviny roku 2024, uvedl Microsoft. 

Souhlasíte s tím, aby měl šéf možnost takto sledovat, kde jsou jeho zaměstnanci?

Microsoft své plány s Places nastínil v blogovém příspěvku, v němž překvapivě mnoho grafiky popisuje, jak budou Places vypadat a co budou nabízet: 

  • Plány lokací: Můžete si nastavit polohu na určité období a zkontrolovat, zda se tam budou nacházet i vaši spolupracovníci (nebo váš šéf). Vaše plány shrnuje „karta nahlížení“. 
  • Návrhy: Places vám mohou dávat doporučení, v které dny byste měli přijít do práce. 
  • Týmové vedení: Pokud musíte být v práci, „naváděcí karta“ vám napoví, kde váš šéf očekává, že se budete daný den nacházet. 
  • Vyhledávač míst: Pokud přijdete do kanceláře a potřebujete si rezervovat stůl nebo zasedací místnost, služba Places vám to umožní. V podstatě jde o převzetí služby, jako je Tribeloo, a její integraci do Teams. Vyhledávač míst vám také pomůže najít navrhovaná místa a také manipulovat s dlouhodobými „pobyty“ i s tím, jak vymyslet, kde pracovat v průběhu následujících týdnů. 

Administrátoři budou zřejmě moci sledovat, kdo se kde nachází, což je nevýhoda v organizacích, které přítomnosti v kanceláři zohledňují při rozhodování o povýšení nebo vůbec o udržení zaměstnanců. Ačkoliv Microsoft tvrdí, že hromadná data budou anonymizována. 

Zajímavé je, že Places nebudou aplikací Microsoft 365. Bude licencována jako součást Microsoft Teams Premium, možná v důsledku rozdělení Teams a Office 365 v důsledku evropského antimonopolního vyšetřování. Bude zajímavé sledovat, zda Microsoft toto oddělení považuje za výhodu, která společnosti poskytne ne jednu, ale dvě samostatné platformy, potažmo dva zdroje příjmů. (Computerworld.cz)

Home office bratislavských úředníků? Jedině s nahlášením GPS polohy Přečtěte si také:

Home office bratislavských úředníků? Jedině s nahlášením GPS polohy

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).