Hlavní navigace

Změny u koncesionářských poplatků: Co všechno budou muset podnikatelé hlásit?

16. 5. 2024

Sdílet

16.5.24 2x/ Televize, gauč, ovladač, domov, TV Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

V návrhu, který obsahuje navýšení koncesionářských poplatků, je obsažena také povinnost poplatníků oznámit provozovateli vysílání specifikované údaje. O které jde? 

Ministerstvo kultury navrhuje nárůst koncesionářských poplatků o 25 Kč. Zároveň bude zaveden valorizační mechanismus dle inflace. Podnikatelé budou platit koncesionářské poplatky podle počtu zaměstnanců. Další povinností bude hlásit specifické údaje. 

Podnikatelé s maximálně 24 zaměstnanci nebudou muset platit koncesionářské poplatky Přečtěte si také:

Podnikatelé s maximálně 24 zaměstnanci nebudou muset platit koncesionářské poplatky

Fyzická osoba, která je podnikatelem, bude mít povinnost oznámit: 

  • jméno, 
  • příjmení, 
  • popřípadě obchodní firmu, 
  • místo podnikání, 
  • identifikační číslo a 
  • předmět podnikání. 

Právnická osoba bude povinna oznámit:

  • obchodní firmu nebo název, 
  • právní formu, 
  • sídlo, 
  • identifikační číslo a 
  • předmět činnosti. 

Podnikatelé budou muset uvést i počet zaměstnanců. Současně se vyžaduje, aby fyzické osoby, které jsou podnikatelem, a právnické osoby, které pronajímají dopravní prostředky, uváděly pro účely evidence rovněž jejich počet. Za všechny takové dopravní prostředky budou povinny platit poplatky, uvádí důvodová zpráva a dodává, že hlásit se naopak už nebude muset počet rozhlasových nebo televizních přijímačů.

Pokud novela z pera ministerstva kultury projde legislativním procesem, nabude účinnosti v roce 2025.

Souhlasíte se zvýšením koncesionářských poplatků?

Koncesionářské poplatky se mají zvýšit o 25 Kč, navíc porostou o inflaci Přečtěte si také:

Koncesionářské poplatky se mají zvýšit o 25 Kč, navíc porostou o inflaci

Autor aktuality

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).