Vyplatí se podnikateli - živnostníkovi či menší firmě - účast na veletrhu? Server Podnikatel.cz sestavil 6 důvodů pro a 6 proti, proč se veletrhu (ne)účastnit. A také radí, co si před účastí pořádně rozmyslet.
Vyplatí se podnikateli - živnostníkovi či menší firmě - účast na veletrhu? Server Podnikatel.cz sestavil 6 důvodů pro a 6 proti, proč se veletrhu (ne)účastnit. A také radí, co si před účastí pořádně rozmyslet.
Na otázku, zda se zúčastnit veletrhu, si mohou živnostníci a malí podnikatelé odpovědět protikladně. Velmi totiž záleží na 4 okolnostech:
Podle toho pak musí podnikatel také zvážit, zda se mu vyplatí zaplatit částku, za kterou lze na daném veletrhu získat výstavní prostor. V průběhu času, s ekonomickými změnami i s proměnami marketingu firem, které dnes mají mnohem více možností, jak oslovit své zákazníky (typicky díky rozvoji internetové komunikace a online marketingu), se proměňují také veletrhy. Slučují se, zaměřují se na jinou klientelu apod. Organizátoři veletrhů tak myslí také na malé vystavovatele, kterým se snaží vyjít vstříc –, a to jak formou různě zvýhodněných balíčků nebo třeba tím, že sami aktivně vyhledávají a domlouvají externí formu podpory. Čtěte více: Veletrhy nesou podnikatelům propagaci, kontakty i kontrakty
To pro business server Podnikatel.cz potvrzuje Radovan Ježovič, ředitel marketingu a komunikace společnosti Incheba Praha, která provozuje holešovické Výstaviště: Při akvizici na jednotlivé veletrhy přistupujeme ke každému klientovi individuálně. Máme různé druhy zvýhodněných cen v závislosti na uzávěrce přihlášek veletrhů. Také máme pro klienty různé balíčky (plocha + stavba stánků) nebo různé formy reklamních příležitostí na veletrhu. Pro menší živnostníky a firmy se snažíme získat různé druhy podpory z profesních asociací a ministerstev,
tvrdí.
Podobně se snaží postupovat také Brněnské výstavy a veletrhy. Příkladem je minulý týden proběhnuvší veletrh Styl, na němž Ministerstvo průmyslu a obchodu podpořilo podnikatelský inkubátor, v jehož rámci se mohly za dotovanou cenu prezentovat malé a střední podniky. Letos to byly jablonecké firmy zabývající se bižuterií. Čtěte více: Češi stále tloustnou a nemají se kde oblékat, varuje šéfka veletrhů módy
Zrovna Styl také patří k těm veletrhům, které prošly výraznější proměnou. V loňském roce vyloučil účast konečných zákazníků a stal se striktně B2B veletrhem. Což ovšem, jak se ukazuje, zdaleka nemusí vyhovovat všem vystavovatelům.
Ze Stylu jsme již měli předchozí zkušenost a musím říci, že letos bylo výrazně méně vystavovatelů a tudíž i návštěvníků. Navíc byla z veletrhu vyloučená veřejnost, protože veletrh je pořádaný jako B2B akce, proto se také méně prodávalo. Pro nás, protože prodáváme bižuterii, byla veřejnost přínosná,
uvádí pro business server Podnikatel.cz Michaela Straková ze společnosti JBX Retail, která se letos prezentovala právě v podnikatelském inkubátoru. Na účast na veletrhu tak firma dostala dotaci. Výše veletržního poplatku však podle Michaely Strakové zatím nebyla pro firmu rozhodující. Chceme se účastnit i dalšího běhu veletrhu, ale kdyby pokračoval trend snižujících se tržeb při veletržní účasti, asi budeme potom účast více zvažovat,
dodává však Straková.
Podobně hovoří o dotované ceně také Jan Ryšánek, majitel společnosti Rexpo taktéž zařazené do podnikatelského inkubátoru Stylu: Částečná dotace na veletržní účast sice o naší účasti nerozhodla, ale samozřejmě nás potěšila. Zatím uvažujeme o tom, že se veletrhu příště opět zúčastníme.
Jak říká Jan Ryšánek, účast jeho firmě přinesla nové obchodní kontakty a nové zákazníky i uzavřené objednávky na zboží. Hodnotíme ji tedy jako přínosnou,
uzavírá.
Před rozhodnutím účastnit se veletrhu by si měl nicméně podnikatel především rozmyslet:
Dle zkušenosti z řady B2C i B2B veletržních akcí zaměřených na různé obory (oblečení, obuv, kosmetika, potraviny, automobily, cestovní ruch, gastronomie, estetická chirurgie, bydlení, design, informační technologie atd.) business server Podnikatel.cz sestavil 6 pro a 6 proti účasti podnikatele na veletrhu.
6 pro:
6 proti:
Redaktorka serveru Podnikatel.cz
Podnikatel.cz (www.podnikatel.cz)
Průvodce vaším podnikáním. ISSN 1802-8012
Copyright © 2007 – 2018 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Powered by Linux.
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.