Hlavní navigace

Finanční správa spustila MOJE daně. Podívejte se na nový online finanční úřad

28. 2. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Server Podnikatel.cz získal náhled do nového systému MOJE daně. Podívejte se, jak budete vyřizovat daně online.

Do systému MOJE daně se poplatník přihlásí na adrese mojedane.cz.

Ostrý provoz již odstartoval

Pilotní režim MOJE daně, ke kterému zatím mělo přístup pouze 70 lidí z profesních komor a asociací, byl ukončen v sobotu 27. února a od neděle 28. února se online finanční úřad otevřel široké veřejnosti.

Díky tomu lidem umožníme řešit své daňové povinnosti snadno a rychle z pohodlí jejich domova nebo kanceláře. A to nejen daň z příjmů fyzických osob podávanou a splatnou standardně k 1. dubnu, ale letos i daň z nemovitých věcí a daň silniční, které jsem posunula ke stejnému termínu, říká ke svému vlajkovému projektu ministryně financí Alena Schillerová

Jak vypadá online finanční úřad MOJE daně

Její ministerstvo ostatně letos spustilo i další novinku, kterou byla paušální daň. K té se letos přihlásilo 70 tisíc OSVČ, což je podle ministryně skvělá zpráva, ve skutečnosti je tak nízký počet zklamáním.

Pro koho budou MOJE daně určeny

Nový online finanční úřad je určen pro všechny s daňovou povinností. Využít ho tedy mohou zaměstnanci, živnostníci a OSVČ, podnikatelé, majitelé nemovitostí i velké korporace. 

Online finanční úřad bude moci spravovat i cizí osoba díky funkci pověření, typicky účetní. Vyřídit tak bude možné všechny daňové povinnosti z jednoho místa. 

Fyzické osoby si vyřídí především: 

  • daň z příjmů
  • daň z nemovitých věcí

Právnické osoby pak: 

Content - tip - nové sociální sítě

  • daň z přidané hodnoty (DPH)
  • daň silniční
  • kontrolní hlášení

Systém také nabídne osobní daňový kalendář, přičemž u každé z daní bude možné si nastavit automatické upozornění. 

Jak se do systému přihlásit

Do online finančního úřadu se poplatník může přihlásit hned několika způsoby. K dispozici bude přihlášení přes tzv. e-Identitu. To je možné pomocí elektronického občanského průkazu s čipem, službou MojeID a také prostřednictvím bankovní identity.

Tu v současné době nabízejí tři největší české banky: 

  • Česká spořitelna
  • ČSOB
  • Komerční banka

Přihlášení bude možné přes jejich internetové bankovnictví. V dohledné době se k jednotné bankovní identitě přidají i Air Bank, Equa bank, Fio banka, mBank, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank a UniCredit Bank, které se rozhodly spolupracovat na sjednocení standardu bankovní identity se společností Bankovní identita.

Finanční úřad na základě žádosti vygeneruje osobní přístupové údaje

Dále bude možné se přihlásit skrze datovou schránku. Pokud uživatel nevybere ani jednu z možností, může si nechat vygenerovat osobní přístupové údaje přímo od finančního úřadu, které si poplatník na úřadu vyzvedne. Při ověření identity tak už uživatel nebude muset při podávání i placení daní cokoli dalšího prokazovat.

Pokud poplatník vyplní své podání správně, obdrží ještě potvrzení o úplnosti podání a informaci o nedoplatku či přeplatku na dani. Platba daně bude pomocí vygenerovaných platebních informací včetně QR kódu. 

Autor článku

šéfredaktor Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).