Hlavní navigace

Jak si vytvořit reklamu na internetu? Pojďte s námi krok za krokem

23. 8. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Vytvoření vlastní reklamní kampaně na internetu není jen pro horních deset tisíc, nýbrž může posloužit i "obyčejným" živnostníkům. Poradíme vám, jak ji jednoduše vytvořit a spustit v několika krocích.

V minulém díle jsme si vysvětlili termíny jako jsou klíčová slova, klik či reklamní text. Dnes se podíváme, jak reklamní kampaň vytvořit krok za krokem, konkrétně v systému Google AdWords. Tento princip pak zůstává podobný i ostatních systémech.

KROK I. Vytvoření účtu

Google AdWords je samoobslužný reklamní systém, který umožňuje spravovat online kampaně ve vyhledávání i na partnerských webech, které jsme si představili v minulé lekci. Pro jeho správu je potřeba založit AdWords účet a vytvořit první kampaň.

  1. Jděte na adwords.google.cz a klikněte na tlačítko “Začít nyní”.
  2. V záložce Vytvořit účet Google si vyberte odpovídající možnost.
  3. V záložce Nastavit časové pásmo a měnu vyberte odpovídající možnost (Pozor! Měnu není možné později změnit, vybírejte proto pečlivě).
  4. Potvrďte ověření účtu.

KROK II. Vytvoření struktury kampaně

Jak jsme si už vysvětlili, u internetové reklamy je nejdůležitější její relevantnost. Proto je klíčová především struktura vašich kampaní. Ta je následující:

  • Účet
  • Kampaň
  • Reklamní sestava
  • Klíčová slova a jim odpovídající texty

Představme si například obchod se sportovními potřebami, jehož sortiment je rozdělen do 3 oblastí: turistika, potápění a cykloturistika. Příklad si můžete vzít z následujícího obrázku:

LSI náhled

Detailnější informace naleznete v Nápovědě Google AdWords.

KROK III. Vytvoření kampaně

Pokud máme strukturu kampaně, můžeme ji zadat do systému.

Po přihlášení do vašeho nového účtu je třeba nastavit důležité parametry kampaně:

  • Cílení: Uživatele které země chce podnikatel oslovit?
  • Jazyk: Jakým jazykem tito uživatelé mluví?
  • Rozpočet: Jakou maximální částku je inzerent ochoten za den utratit?

A pak se dostáváme k vytvoření seznamu klíčových a reklamních textů:

Tipy na vytvoření seznamu klíčových slov:

  • Přemýšlejte jako uživatel: Co může zadat do vyhledávače, potřebuje-li koupit vaše zboží?
  • Klíčová slova by měla být relevantní textu vašeho inzerátu (a tak i tématu vaší reklamní sestavy)
  • Další informace najdete v nápovědě Google AdWords

Tipy na vytvoření reklamního textu:

  • Jasně formulujte vaši nabídku a zdůrazněte její jedinečnost
  • Snažte se uživatele upoutat jasným, ale přitom atraktivním sdělením
  • Uveďte slevové akce či speciální nabídky
  • Váš inzerát by měl uživatele přímo přivést na tu část vašeho webu, o kterém je v něm řeč
  • Další informace najdete v nápovědě Google AdWords

V posledním kroku je třeba si stanovit, kolik je inzerent ochoten zaplatit za jeden klik. Částku lze kdykoliv změnit.

KROK 4. Nastavení fakturace

Aby byla reklama spuštěna, je třeba zadat a potvrdit fakturační údaje. Každý uživatel služby Google AdWords má na výběr z několika platebních možností, které jsou v nabídce vysvětleny.

Volbou „Uložit a aktivovat“ se kampaně spustí.

Pokud jste v rámci Letní školy internetu obdrželi propagační kupón, je možné jej zadat právě během nastavení fakturace. 

Video: Jak si založit účet AdWords?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).