Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Jak oslovit zákazníka v obchodě? Zapomeňte na otřepané fráze

Autor: 631791

Jakou větu použít, když zákazník vstoupí do obchodu? Zkuste se vyhnout otřepané frázi, kterou používá praktický každý.

Doba čtení: 1 minuta

Dobrý den. Můžu vám nějak pomoci?

Asi nejčastější věta, kterou uslyšíte jako zákazník, když přijdete do nějakého obchodu s oblečením, botami, sportovním zbožím apod. A pokud jste prodejci či obchodníci, tak je to pravděpodobně věta, kterou používáte, když někdo zavítá do vašeho obchodu.

Ale funguje tato věta nebo naopak odrazuje potenciální kupce? A pokud ano, existuje lepší způsob jak oslovit lidi, kteří si prohlížejí zboží ve vašem obchodě?

Zkuste se zamyslet nad tím, kolikrát jste tuhle větu vyslovili. A kolikrát jste jako odpověď dostali. Ne, děkuji. Čtěte také: Zákazník náš pán. Pravidlo, které ovlivňuje slušné chování na pracovišti

Jakmile takovou odpověď dostanete, s velkou pravděpodobností to znamená konec šancí na navázání hovoru s potenciálním zákazníkem. Což znamená jediné: když nebudete vědět, co zákazník potřebuje nebo po čem touží, nebudete mu to moci nabídnout a pravděpodobně skončíte oba nespokojeni.

Ptejte se odborníka v poradně Kreativní podnikání a (sebe)propagace
Tomáš Sobel
poradce pro začínající podnikatele

Zkuste příště použít jinou otázku. Otázku, která vám umožní rozvinout hovor, a tak se dostat k cíli. Zeptejte se: Dobrý den. Už jste u nás někdy byl? Pokud zákazník odpoví Ne, můžete pokračovat a říct něco o vašem obchodu a zboží. A samozřejmě se zeptat, co přivedlo zákazníka do vašeho obchodu. To většinou stačí k tomu, aby vám zákazník řekl, po čem touží, nebo jaký problém potřebuje vyřešit a vy mu můžete nabídnout řešení. Čtěte také: Pravidelný a věrný zákazník – jak ho najít a udržet?


Pokud zákazník odpoví „Ano“, můžete pokračovat s informacemi o aktuálních akcích, slevách. A samozřejmě se zeptat, co přivedlo zákazníka do vašeho obchodu.


Samozřejmě, že to nezafunguje stoprocentně a někdy se s vámi zákazník nebude ani tak bavit. Ale určitě to zafunguje lépe než obligátní Dobrý den. Můžu vám nějak pomoci?.

Autor článku: MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Foto: www.isifa.com