Hlavní navigace

Na nic nečekejte a založte si profil na síti LinkedIn

Jana Langerová

Založení firemního profilu na síti LinkedIn je zdarma a zabere vám jen málo času. Stačí mít připravené fotografie a ujasněné texty.

Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Díky firemnímu profilu na LinkedIn se můžete především prezentovat, ale také pod něj sdružit vaše zaměstnance a nacházet nové. 

Zakládáme firemní profil

Prvním krokem při založení firemního profilu je zřízení toho soukromého. V horní části úvodní stránky LinkedIn najdete tlačítko Připojit se nyní, kterým se dostanete na formulář, kde stačí vyplnit jméno, příjmení, heslo a e-mail. 


Registrace na LinkedIn

V dalších krocích vás tato sociální síť navede k doplnění údajů o vaší osobě: od místa působení přes pracovní pozice až po zájmy. Přidat můžete také e-mail a vybudovat si svou komunitu nebo profilovou fotografii. Jakmile projdete tímto nastavením, objeví se před vámi úvodní stránka LinkedInu. V horním menu se úplně vpravo nachází ikona Produkty, díky které je možné založit firemní profil kliknutím na poslední položku Vytvořit stránku společnosti. 


Úvodní stránka

Jako první musíte zvolit typ stránky: malé podniky, střední a velké podniky, stránka produkty nebo vzdělávací instituce. 


Výběr typu profilu

V dalším kroku vyplňujete podrobnosti o vaší společnosti, jako je jméno, webová adresa, obor, velikost a typ společnosti a můžete přidat i její logo a motto. Logo může být ve formátech JPG, JPEG a PNG a doporučený rozměr je 300 × 300 pixelů. Motto může mít až 120 znaků a jelikož se zobrazuje v horní části vašeho profilu, mělo by stručně a jasně vystihovat váš byznys. Náhled stránky včetně doplněných informací uvidíte na pravé straně stránky. 


Formulář s podrobnostmi o společnosti

Po zaškrtnutí o potvrzení, že jste pověřeným zástupcem organizace a máte právo ji zastupovat při vytváření a správě této stránky a tím, že souhlasíte s doplňujícími smluvními podmínkami pro Stránky, dojde k jejímu vytvoření. Poté už nic nebrání tomu, abyste profil plnili obsahem a doplnili další důležité informace. Obdobným způsobem si můžete vytvořit také stránky produktů, které budou fungovat jako podstránky vaší společnosti. 

O výhodách používání LinkedIn si přečtěte zde: Profil na LinkedIn je vaší další možností, jak se ukázat 

Například je důležité sepsat sekci O nás. Jedná se o krátký text o délce 250 až 2000 znaků, který by měl co nejvíce vystihnout vaši společnost. Čtenářům by měl odpovědět například na otázky, kdo jste, čím se zabýváte, co nabízíte, jaké jsou vaše hodnoty a kde o vás mohou zjistit více. Aby byl váš profil dobře dohledatelný, neměli byste zapomenout na klíčová slova. O těch jsme z hlediska SEO v souvislosti s webovými stránkami psali zde: Klíčová slova jsou na firemním webu opravdu klíčová. Nesmíte to ale přehánět

Když budete vyplňovat detaily na profilu, je vhodné, abyste na nic nezapomněli a nenechali někde prázdná místa, což vypadá neprofesionálně. Také je důležité, aby vámi vyplněný obsah korespondoval s údaji na vašich profilech na ostatních sociálních sítích. 

Na obrázcích záleží

Zatímco společnosti si do profilové fotografie mohou jednoduše nahrát logo, živnostníci by si na ní měli dát záležet. Nejedná se o Facebook ani Instagram, takže fotky v plavkách nebo s drinkem v ruce nejsou žádoucí. Daniel Šmíd, lektor firemní kultury, moderní etikety, tvorby osobního stylu a firemní image v článku na webu HrNews radí zvolit profil hlavy na jednoduchém pozadí, vyfotografovaný ideálně profesionálem. Dále doporučuje mít hlavu zpříma, usmívat se, mít na sobě profesionální oděv a doplňky a vybrat zkrátka fotografii, která vám lichotí. Sami sebe posuzujete jinak, než to dělají ostatní. Staré vzorce vám mnohdy neumožní, abyste se vnímali tak, jak opravdu vypadáte. Proto se raději zeptejte svého okolí, dodává. 

ebf-tip-firmy

Dalším důležitým vizuálním prvkem je cover fotografie, která se nachází v horní části vašeho profilu. Její maximální velikost je 8 MB, formát PNG a doporučená velikost 1536 × 768 pixelů. Můžete na ní ukázat vaše pracoviště nebo sídlo, ale také něco z firemní kultury, prezentovat vaše krédo nebo kreativně pracovat s firemními barvami. Mějte však na paměti, že méně znamená více – obrázek by neměl být příliš výrazný, aby naopak nepůsobil rušivě. Takto jej využila například společnost Sherpas: 


Ukázka cover fotografie

Obrázky nebo videa pak fungují i v samotných příspěvcích na profilu – ve vašich aktualizacích. Výzkumy ukazují, že mají až o 200 % větší engagement než ty se samotným textem. Tipy na obsah přineseme v dalších článcích, ale můžete toho využít a sdílet například relevantní grafy nebo zajímavé infografiky. Oblíbená jsou také videa, o kterých jsme psali v článku Získávejte pozornost fanoušků také na LinkedInu, díky videím a dalším novinkám. V nových příspěvcích můžete podobně jako na Instagramu pracovat s hashtagy nebo označovat ostatní profily. Lidé si díky tomu těchto aktualizací všimnou a je vysoká pravděpodobnost, že je budou i sdílet. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).