Možností, jak svůj byznys připojit na internet, je víc než dost. Než začnete vybírat, zorientujte se v nabídce.
Možností, jak svůj byznys připojit na internet, je víc než dost. Než začnete vybírat, zorientujte se v nabídce.
K internetu se lze připojit několika způsoby a je na podnikateli, který vyhodnotí jako pro svou firmu nejlepší. O tom může rozhodnou jak cena služby, tak její dostupnost na konkrétní adrese, související služby, nebo způsob komunikace s poskytovatelem. Existuje drátové připojení, nejrozšířenější je ADSL nebo kabel, bezdrátové připojení, typicky Wi-Fi, či mobilní připojení do terénu. Je možné se nechat připojit velkou společností, která funguje po celém Česku, nebo se svěřit do péče lokálního poskytovatele. Zaměřme se nyní na připojení přímo v kanceláři.
Čtěte také: Potřebujete k podnikání i mobilní internet? Zjistili jsme za vás aktuální nabídku operátorů
(ceny za měsíc; prosté porovnání cen však o situaci nevypovídá zcela, mohou se lišit podmínky, návazné služby apod.)
Vodafone
T-Mobile
O2
Pro Wi-Fi připojení je třeba být na dosah zařízení operátora a vybavit se anténou. Měsíční platby za Wi-Fi se pohybují v řádu několika stovek. Opět příklad: Podnikatel z Turnova se může rozhodovat mezi několika firmami, které Wi-Fi připojení poskytují. Mezi nimi je třeba Cerberos, který má pro podnikatele, kteří potřebují připojit maximálně tři počítače, tarif s cenou 600 korun měsíčně. Nebo Dragon Internet, který nabízí připojení přes optickou síť a ceny kalkuluje pro zákazníka individuálně.
Informací, která rozhodne o výběru, však mohou být také náklady na zavedení bezdrátového internetu, či pořizovací cena modemu u ADSL. Ne vždy se totiž jedná o jednu korunu. A tak jako i u jiných služeb, také v případě připojení k internetu může pomoci šeptanda – není proto od věci zeptat se v okolí, s jakým poskytovatelem jsou sousedé podnikatelé spokojení.
Mezi poskytovateli internetu je celkem zdravá konkurence, takže firmy hledají, v čem se oproti ostatním odlišit a co navíc podnikatelům nabídnout. Strategie mají různé. Například?
Firma UPC Česká republika, jež poskytuje připojení přes kabel, navázala na zkušenost s internetovým připojením pro domácnosti a před třemi lety se zaměřila také na podnikatele. Ve srovnání s domácnostmi nabízí divize UPC Business pro živnostníky a podnikatele vyšší rychlosti pro upload a samostatnou zákaznickou kontaktní linku,
uvádí pro server Podnikatel.cz Jiří Linhart, Product & Development Manager UPC Business. UPC má v nabídce tři tarify, Fiber Business 60, Fiber Business 80 a Fiber Business 110 podle rychlosti stahování. Oproti konkurenci máme výhodu v možnosti nabídky balíčků Gold a Premium, které kromě internetu obsahují i programy kabelové televize a velmi výhodné telefonní tarify,
doplňuje Linhart. A dodává, že pro náročnější zákazníky může UPC zřídit také internet po optických vláknech. UPC Business provozuje v ČR téměř 8000 km optických vláken s cca 900 přístupovými místy. V tomto případě naši zákazníky běžně využívají konektivitu ve stovkách Mbps, a to jak pro stahování, tak pro odesílání,
připomíná. Internet tak lze podle něj zákazníkovi dopravit přímo optickým kabelem nebo jej takzvaně „dosvítit“ bezdrátovým spojem.
Blanka Vokounová, zástupkyně mluvčího společnosti Telefónica O2, vyzdvihuje širokou a variabilní nabídku datových tarifů, kterou tento poskytovatel nabízí, i to, že má vlastní infrastrukturu pro pevný internet nebo širokou nabídku chytrých telefonů pro podnikatele, kteří využívají mobilní připojení.
Kromě konvergované komunikační platformy OneNet, která umožňuje využívat služeb mobilních i fixních linek a rychlého datového připojení, nabízíme firmám další služby, které posunou jejich podnikání zase o něco dál,
říká pro server Podnikatel.cz Alžběta Houzarová, která zastupuje mluvčího Vodafone. Mezi takové služby patří příkladně Kancelář online, což je služba, díky níž mohou podnikatelé přistupovat ke svým dokumentům z jakéhokoliv zařízení. Ve spojení s datovými balíčky Vodafone je možné pracovat s běžnými programy Microsoft Windows, posílat e-maily, sdílet kalendář i data a komunikovat se spolupracovníky téměř odkudkoli a z jakéhokoli zařízení (notebook, telefon, tablet, atd.),
upřesňuje Houzarová. Další přidanou službou je Vodafone auto manažer, což je zařízení pro správu vozového parku, nebo služba Podnikání online, což je příprava firemního webu spojená se zajištěním reklamy ve vyhledávačích.
Je také poměrně obvyklé, že poskytovatelé připojení k internetu pro podnikatele připravují dočasné akce nebo zvýhodněné nabídky či akční balíčky, kterými lze – minimálně dočasně – náklady na připojení i výrazně srazit.
Na začátku letošního roku nabídl server o českém internetu Lupa.cz seriál zaměřený na porovnání rychlosti internetu různých providerů. Vycházel z dat speedmetru na Lupě a z měření uskutečněných v roce 2011. Primárně se sice Lupa zaměřila na poskytovatele internetu pro domácnosti, ale objevují se mezi nimi i ti poskytovatelé, mezi jejichž cílovou skupinu patří také podnikatelé. Jedná se jak o celorepublikové, tak regionální poskytovatele. Vznikl materiál, který může být při výběru připojení co do rychlosti určitým vodítkem.
Čtěte také: Seriál Výsledky měření speedmeteru na Lupě
Tamtéž, tedy na serveru Lupa.cz, je k dispozici databáze internetových připojení. Vyhledávat tu lze i se zadáním konkrétního telefonního čísla.
Redaktorka serveru Podnikatel.cz
Podnikatel.cz (www.podnikatel.cz)
Průvodce vaším podnikáním. ISSN 1802-8012
Copyright © 2007 – 2018 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Powered by Linux.
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.