Hlavní navigace

Proč firmy krachují? Tady je žebříček hlavních důvodů

Autor: www.isifa.com
Redakce

Za selháním firem není vždy nedostatek zákazníků, na prvních místech pomyslného žebříčku sedí jiné důvody. Které to jsou?

Doba čtení: 1 minuta

Klesající spotřeba domácností, tedy nedostatek zákazníků, už nemá vliv na selhávání firem. Za krachem firem stojí jiné důvody.

Jak vyplynulo z průzkumu T.M.A. ČR, za selháním firem stojí nekvalitní finanční řízení, nízká schopnost reagovat na aktuální situace na trhu a také chyby vedení firem. Mezi důvody se objevuje také pokles prodejů.

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Nedostatek zákazníků nehraje při krachu až tak velkou roli.

Ten je ostatně v pomyslném žebříčků důvodů krachu firem až na třetím místě. Špici drží špatné finanční řízení (23 %) a neschopnost se přizpůsobit aktuální situaci (21 %). Mezi další důvody, které stojí za krachem, patří špatná strategie či investice a nedostatečný marketing.

Předejít těmto problémům lze relativně jednoduše, říká Petr Smutný, vedoucí partner v oddělení Podnikových financí a restrukturalizací PwC ČR. Podle něj by firmy měly k řízení financí přistoupit aktivně a zaměřit se na důkladnou kontrolu cash flow, řízení provozního kapitálu a reálné finanční plánování.

V případě, že selže management, měl by se nahradit novým a krizovým. To totiž může zachránit důvěru u hlavních klíčových partnerů, zákazníků i věřitelů, doplnil David Plch, partner advokátní kanceláře White&Case.