Setkání se zákazníky či obchodními partnery vám mohou pomoci upevnit vztahy, oživit obchod, získat informace i posílit důvěru. Dejte si však pozor na alkohol. Je to velmi zákeřný démon, který již pokazil nejednu akci.
Setkání se zákazníky či obchodními partnery vám mohou pomoci upevnit vztahy, oživit obchod, získat informace i posílit důvěru. Dejte si však pozor na alkohol. Je to velmi zákeřný démon, který již pokazil nejednu akci.
Setkání se zákazníky či obchodními partnery vám mohou pomoci upevnit vztahy, oživit obchod, získat informace i posílit důvěru. Jako u všech aktivit však riskujete, že špatnou organizací napácháte více škody než užitku. Jak tedy postupovat?
Pokud máte větší síť obchodních partnerů nebo stálých zákazníků či odběratelů, čas od času je vhodné se s nimi setkat na méně formální úrovni. Utužíte tak osobní vztahy a můžete oživit nebo dokonce obnovit spolupráci i získat nové kontakty a zakázky. Podobné akce jsou vhodné i pro prezentaci některých výrobků, k nimž jistá společenská úroveň tak nějak patří – šperky, hodinky, luxusní móda, prádlo apod.
Jakákoliv podobná akce je také výborným prostředkem pro získání nadhledu a nových informací. S hosty sice nebudete konzultovat, zda máte vybrat červené nebo černé logo, ale můžete například zjistit, proč nevyužívají váš hypermoderní online objednávkový systém nebo že je vaše asistentka protivná a nepříjemná. Mějte nastražené uši a klidně si nenápadně dělejte poznámky, když zjistíte něco důležitého.
Každá akce je trošku jiná, ale všechny se pohybují na ose od zcela neformálního setkání, kde se pracovní ani obchodní věci neřeší, až po setkání čistě obchodní, kde je jediným bodem programu prezentace výrobků, služeb, společnosti atd.
Je zcela na vás, jakou míru formality zvolíte, jen musí vyhovovat vašemu účelu a musí být pro pozvané něčím atraktivní. Pokud například v období vánočních večírků přijdete s pozvánkou na strohou prezentaci, asi se hostů nedočkáte. Ale pokud máte zajímavý nový produkt, který chcete představit, je škoda vyhodit hromadu peněz na společenský večer, kde o vaší novince ani nepípnete.
Většina podobných akcí je připravena tak, aby vám umožnila na začátku sdělit hostům informace, které by o vás měli vědět, a během neformálního programu diskutovat nejen o pracovních věcech. Můžete se samozřejmě pochlubit tím, jak se vám v posledním roce vedlo, ale nepřežeňte to. Raději lidem nabídněte zajímavé a užitečné informace, nebo využijte toho, že si mohou vaše výrobky „osahat“ a na místě vyzkoušet.
Pokud chcete zachovat neformální ráz akce, nepřetěžujte hosty nadbytkem informací. Vyberte jen to, co upoutá jejich pozornost. Pokud je zaujmete, zeptají se vás, budou vás kontaktovat později nebo si produkt či službu jinak najdou – k tomu jim pouze poskytněte dostatek informací, třeba v dárkovém balíčku, který se hostům při odchodu zpravidla rozdává. Čtěte také: Občerstvení nade vše? 10 rad pro úspěšnou tiskovou konferenci
Jedna skutečně důležitá rada na závěr: pozor na alkohol! Je to velmi zákeřný démon, který již pokazil nejednu akci a jistě se najde i lepší místo, kde si pořídit příjemnou špičku, než akce s důležitými klienty. Podobné faux pas se dlouho a špatně napravuje.
Autoři: Vlasta Tichá, Vojtěch Šťavík – Diversity s.r.o.Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz. Potřebujete poradit? Využijte našich odborných poraden.
Internet Info Podnikatel.cz (www.podnikatel.cz)
Průvodce vaším podnikáním. ISSN 1802-8012
Copyright © 2007 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.