Hlavní navigace

Většina letáků letí hned do koše. Je nutné takovou kampaň správně načasovat

10. 7. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: www.isifa.com
Loni jsme dostali rekordní čtyři miliardy letáků. Většina z nich neměla vůbec žádný efekt. Nevyhazujte proto peníze oknem a letákovou kampaň správně načasujte.

Pokud zrovna plánujete, že posílíte prodej letákovou kampaní, dobře si svoji investici rozmyslete. Skoro polovina reklamních letáků, kterými se obchodníci snaží nalákat spotřebitele do svých obchodů, má nakonec jiné než původně plánované využití. Nejčastěji končí ve sběru, jako podložka při škrábání brambor nebo pro sušení hub.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Podle průzkumu 58 % lidí letáky používá, nejčastěji k hledání výhodných nabídek. Často ale končí jen jako materiál do sběru. 42 % Čechů s letáky častěji naloží jinak, než jaký byl jejich plánovaný účel. Desetina Čechů vnímá letáky hlavně jako jednorázovou podložku při škrábání brambor. Letáky ale dobře slouží i k vysoušení bot, jako podložka při obalování řízků či při sušení hub. Užitečným pomocníkem do domácnosti se stávají často i při roztápění ohně v krbu, uvedl Petr Kováčik ze Skrz.cz, který před časem tento průzkum zpracoval.

Dále čtěte: Jak napsat poutavý a účinný reklamní textBankovka jako leták

Průzkum také ukázal, jak velkou roli dnes hrají slevy. Více než polovina Čechů si ze dvou podobných produktů vybere ten, který bude ve slevě. Téměř třetina lidí pak při nákupu slevy cíleně vyhledává. Naopak pouze na 11 % Čechů nemají slevy vůbec žádný vliv. Jen jedno procento lidí je pak na slevy alergické a cíleně se jim vyhýbá.

Pokud by podnikatel chtěl, aby měla jeho letáková kampaň největší úspěch, měl by distribuci zařídit tak, aby se papírové letáky dostaly k lidem během dne. Nejvíce jimi totiž listujeme po návratu z práce. Naopak elektronická verze má největší účinek během pracovní doby mezi devátou a desátou. Sázkou na jistotu je, pokud sleva dělá alespoň 30 %. Ve skutečnosti totiž lidem vůbec nejde o výši samotné slevy, ale o výslednou cenu a druh zboží. Důkazem toho je, že slevy do 10 % a nad 70 % nechávají značnou část populace chladnými.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).