Hlavní navigace

Jak napsat poutavý a účinný reklamní text

21. 2. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 258398
Pokud dáváte do kupy reklamní text, mějte na paměti, že klíčem k úspěchu je poutavý titulek. Jenom titulek vám však dobrý text neudělá.

Pokud potenciální zákazník věnuje větší pozornost vašemu inzerátu či letáku, jste na velmi dobré cestě, abyste ho mohli získat. Dostali jste tak šanci přesvědčit ho, že zrovna vaše nabídka je pro něj nejlepší a že mu můžete pomoci splnit jeho přání či vyřešit jeho problém. A to je velice cenné, neboť vaši konkurenti třeba podobnou šanci nedostali.

Jak to však udělat, aby mezi ostatními zaujal někoho zrovna váš inzerát nebo leták? Jaká slova lidi zaujmou? Co upoutá jejich pozornost? Při tvorbě vašeho letáku byste měli vzít do úvahy následující doporučení.

Titulek je klíč k dalšímu čtení

Abyste mohli potenciálnímu zákazníkovi říct všechno, co potřebujete, musíte jej přilákat a dát mu důvod, aby se do vašeho textu začetl. Titulek prostě musí vašeho budoucího zákazníka praštit do očí. Pár sekund je vaše první a většinou poslední šance. V prvních několika sekundách se potenciální zákazník rozhodne, zda vaší reklamě bude vůbec věnovat hlubší pozornost. Za tuto dobu stihne jen okouknout obrázek nebo fotku (pokud máme) a právě titulek. Čtěte také: Nahotinky v reklamě se mohou vymstít. Víme, kdy je sexuální podtext na místě

Na první pohled ukažte lidem, co jim vaše nabídka přinese. Ukažte jim výhody. Abyste toho dosáhli, nesmíte mluvit o sobě, ale o základních lidských potřebách. Nepředkládejte tvrzení, klaďte otázky. Nabízejte návody a mluvte se čtenářem. Užívejte zájmena „vy“, a minimálně „my“.

Titulek můžete napsat například takto: V prosinci otevíráme nové relaxační centrum v Olomouci.

Ale i takto: Chcete nabrat síly, zvládnout lépe pracovní stres? Také v Olomouci je nyní špičková péče pro vaše tělo i mysl. 

Co nesmí chybět v dalších výrazných částech textu

V rychlém čtení po titulku člověk obvykle shlédne podtitulky, zvýrazněný text a případně text pod obrázky. Tam by proto měla být důležitá klíčová sdělení. V podtitulku by měla být jasně sdělená výhoda pro zákazníka, něco ojedinělého, co konkurence nenabízí. Může tam být také uvedená cena za produkt či služby. Tedy například:

Zaváděcí cena 90 Kč/hod.
Pro prvních 100 klientů tříměsíční předplatné jen za 490 Kč. 

Slova, kterým se raději vyhněte

Řada lidí z reklamní branže dodnes tvrdí, že reklamní text by měl obsahovat slova, jako jsou: úspory, zábava, peníze, obdiv, uznání, snadný, levný, krásný, šťastný, nový a zejména slovo zdarma. Slíbit, že zákazník bude šťastnější a bohatší je jednoduché. O to hůře se to ale plní a zákazníci to vědí, takže tato „kouzelná slova“ v dnešní době fungují už jenom velmi omezeně. Ba právě naopak. Pokud jsou navíc součástí bombastických sloganů, mnozí lidé jim automaticky nedůvěřují – okamžitě ztrácejí o danou reklamu zájem. Čtěte více: 5 slov, na která se zákazníci chytají jako mouchy na lep

Slova typu nový či zdarma, ve spojení s velkohubými prohlášeními, jsou natolik nadužívaná, že na potenciální zákazníky fungují jako červený hadr – jejich reakce je pak: Dejte mi s tím pokoj! Zaujme vás, když vám e-mailem nebo poštou přijde nabídka nové, bezplatné, úžasné metody, jak můžete zbohatnout nebo přes noc zhubnout 20 kilo?
Samozřejmě, že ne. Takováhle tvrzení už jste slyšeli tisíckrát. Máte už vytvořený myšlenkový filtr, který takovéhle nabídky automaticky odmítá. Logicky si totiž pomyslíte: Dejte mi s tím pokoj!

Konkrétní příklady mohou být:

  • Zbohatněte přes noc!
  • Volání zdarma na dva roky.
  • Nová metoda – okamžité výsledky snížení váhy!
  • 13. důchod pro všechny!

Jaký napíšete svůj příští reklamní texty vy?

Daně x

Autor článku: MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Foto: www.isifa.com

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).