Chystejte Přehledy o příjmech a výdajích pro zdravotní pojišťovny. Je čas

Po přiznáních k dani je čas usednout nad Přehledy pro zdravotní pojišťovny. Některým živnostníkům zbývá už jen pár dnů. Ti s daňovým poradcem v zádech mají čas.

Podání Přehledu pro zdravotní pojišťovnu se týká třech termínů. Osoby samostatně výdělečně činné, které nejsou povinny podat daňové přiznání za rok 2013, musí podat své zdravotní pojišťovně Přehled do 8. dubna 2014. Pokud se růžový formulář živnostníka týká, měl by své zdravotní pojišťovně doručit Přehled nejpozději do jednoho měsíce ode dne, ve kterém podal daňové přiznání. Nejzazším termínem je však 2. května 2014

Ilustrační obrázek.
Autor: www.sxc.hu

Chystejte přehledy pro zdravotní pojišťovnu.

Čtěte také: Přehledy musí řešit i OSVČ, které nepodávaly daňové přiznání

Pokud podnikateli zpracovává daňové přiznání daňový poradce, je pro něj nejzazším termínem pro předložení Přehledu za rok 2013 až 1. srpen 2014. Musí ale tuto skutečnost zdravotní pojišťovně doložit do 30. dubna, např. předložením kopie plné moci, kterou zmocnil daňového poradce ke zpracování daňového přiznání, dodává Oldřich Tichý, tiskový mluvčí Všeobecné zdravotní pojišťovny.

Na uhrazení doplatku na pojistném máte 8 dnů

Doplatek pojistného musí OSVČ uhradit do 8 dnů od odevzdání Přehledů. To znamená, že pokud podnikatel podá Přehled v poslední možný den, 2. května, musí pojistné doplatit do 10. května. V případě, že ale Přehled odevzdala například už 3. března, měla za povinnost uhradit nedoplatek do 11. března.

Vyplněný Přehled je možné osobně doručit na pobočku zdravotní pojišťovny, nebo odeslat poštou. Samozřejmě je možné pro doručení využít technických vymožeností. Jednou z možností jsou portály zdravotních pojišťoven, další zaslání formuláře v elektronické podobě opatřené zaručeným elektronickým podpisem nebo datovou schránkou.

Čtěte také: Vyplňujeme přehled pro zdravotní pojišťovnu

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení s Danem Dočekalem »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+