Hlavní navigace

Budoucnost e-commerce patří marketplaces, do 5 let budou v ČR dominovat

2. 11. 2022

Sdílet

2.11.22 /2x/ E-shop, nákup, internet, prodej Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed

Marketplaces už ve světě dominují a brzy budou podle expertů i u nás. Nejen marketplaces byly tématem konference Chytré podnikání, kterou organizovalo Tuesday Business Network.

Marketplaces patří budoucnost

Dvě třetiny objemu e-commerce jde ve světě skrze markeplaces, přičemž nejvýznamnějším celosvětovým hráčem v oblasti marketplaces je bezesporu Amazon. V Česku je zatím tento podíl 5–10 %, přičemž zde zatím dominují Alza.cz, Heureka a Allegro (Mall). Podle David Cikánka z firmy EXPANDO global, která pomáhá firmám se vstupem na Amazon, však získají vliv kromě Amazonu i další zahraniční hráči a do 5 let budou marketplaces dominovat i u nás.

Jedním ze zahraničních vyzyvatelů je Kaufland Global Marketplace, jehož obchodní manažerka pro Česko a Slovensko Miroslava Birešová, účastníkům konference prozradila, co je důležité a na co by si měli dát pozor při mezinárodním prodeji přes online tržiště. Základem je spravovat svůj obchod na marketplace pečlivě a sledovat klíčové údaje a využívat reporty a analýzy k neustálému zlepšování výkonnosti. Jdeme ještě o krok dál a v roce 2023 otevíráme marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk, doplnila Miroslava Birešová.

Jak expandovat do Evropy

Právě markeplaces mohou představovat pro řadu e-shopů zajímavou možnost, jak prodávat do zahraničí. A expanzi do ciziny se věnovala i druhá část konference. Účastníci se dozvěděli, jak nad expanzí přemýšlí Notino, největší evropský e-commerce hráč v oblasti beauty, či jak se peer-to-peer carsharingové službě HoppyGo podařilo za 5 let vybudovat úspěšnou značku a vstoupit na trhy střední Evropy. 

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).