Hlavní navigace

Dokdy objednat dárky v e-shopech, aby vám stihly dorazit pod stromeček?

6. 12. 2023

Sdílet

6.12.23 /3x/ Vánoce, sklad, e-shop Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed

Kdo si chce z e-shopů objednat dárky pod stromeček a plánuje si nechat objednávku poslat domů, měl by v online obchodě nakoupit do 19. prosince. V případě výdejních boxů či výdejen půjde nicméně objednávat až do Štědrého dne.

Deadline bude 19. prosince

Seriózní e-shopy zákazníka při koupi informují, dokdy garantují, že zboží dodají. Kdo chce nechat doručit zboží až domu a mít jistotu, ideální je nakoupit co nejdříve. Hraničním datem pak bude podle Jana Vetyšky z Asociace pro elektronickou komerci (APEK) úterý 19. prosince. V případě doručení na adresu bych objednával do úterý 19. prosince. Na druhou stranu, objednávat do výdejních boxů či výdejen internetových obchodů půjde prakticky až do Štědrého dne. Jen je důležité sledovat, zda je zboží skladem a jak konkrétně může obchodník spotřebiteli zboží doručit, upřesnil Jan Vetyška. 

V e-shopech bude aspoň část dárků nakupovat většina Čechů 

APEK rovněž zjišťoval, jak letos Češi plánují řešit vánoční dárky. 6 % zákazníků plánuje nakoupit v e-shopech všechny vánoční dárky, 38 % většinu dárků a 34 % aspoň nějaké z nich. Věřím, že k tomu navíc 13 % původně nerozhodnutých spotřebitelů také využije výhod, které on-line nakupování přináší a pořídí alespoň nějaký balíček v českých e-shopech, doplnil Jan Vetyška. 

Nejčastěji pak lidé mají v plánu utratit v e-shopech za dárky 2 až 5 tisíc korun. Takovou výši se připravuje dát za dárky v e-shopech téměř 40 % on-line nakupujících. Mezi 5 a 10 tisíci je to 20 % a více než 10 tisíc utratí na internetu 6 % zákazníků, dodal Vetyška s tím, že co se týče druhů zboží, vévodí hračky, které chce v e-shopech koupit 42 % online zákazníků. Na druhém místě jsou parfémy (37 % online zákazníků) a třetí pozici zaujímá móda (35 %).

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).