Komunikace ministrů Fialovy vlády je tristní. Po Jurečkovi a Stanjurovi perlí také ministr zemědělství Zdeněk Nekula. Udělal řetězci Lidl nechtěnou reklamní kampaň.
Reklama na Twitteru ministra zcela zdarma
Každý obchodní řetězec by si mohl nechat zdát o reklamě, kterou včera předvedl ministr zemědělství Zdeněk Nekula. Přehnaná sebepropagace na sociální síti Twitter současných vládních představitelů má za důsledek, že svou komunikaci nedomýšlí.
Dalším nešťastným komunikačním faux pas je včerejší výrok ministra ke slevové akci, kterou nabízí obchodní řetězec Lidl. Chtěl obchod pochválit za nižší cenu mouky. Jenže tu řetězec nabízí pouze ve slevové akci, během jediného dne a ještě za dalších podmínek.
Mouka za 12,90 Kč? Taková cena je skutečně nejnižší, ale platí pouze dnes (středa 10. května 2023) a zákazník musí ještě splnit několik podmínek. Musí mít nainstalovanou aplikaci od Lidlu, slevu si aktivovat a ještě udělat nákup v minimální hodnotě 400 Kč.
O žádných nižších běžných cenách tak nemůže být řeč. Lidl totiž mouku pod privátní značkou prodává běžně za 21,90 Kč. Ministr přitom nešťastně upozornil na slevovou akci, kterou by jinak Lidl musel sám masivně propagovat: Díky řediteli Lidl Adamu Miszczyszynovi za pěkný dárek k dnešnímu jednání v podobě slevy pro spotřebitele. (…)Když se chce, tak to jde. Děkuju Lidlu, že pochopili, o co mi celou dobu jde.
Se zástupci řetězců jednám pravidelně. Díky řediteli @lidlcz Adamu Miszczyszynovi za pěkný dárek k dnešnímu jednání v podobě slevy pro spotřebitele. Zítra totiž bude v Lidlu 🇨🇿 a 🇸🇰 mouka za 12,90 Kč.
— Zdeněk Nekula (@ZNekula) 9. května 2023
Když se chce, tak to jde. Děkuju @lidlcz, že pochopili, o co mi celou dobu jde. pic.twitter.com/8WHa6Yxm5n
Ano, Lidlu jde jako každému jinému obchodníkovi o velké prodeje a co nejvyšší možný zisk. Proto ministrovi může poděkovat za kampaň, kterou má tak řetězec zcela zdarma.
Ministr za svůj výrok sklidil veřejný posměch
Reakce na sociálních sítích na sebe nenechaly dlouho čekat: Gratuluji Lidlu k nejúspěšnější reklamní kampani. Předpokládám, že účinkování nic netušícího Zdeňka Nekuly je nestálo ani korunu,
vysmál se hned vzápětí ministrovi Robert Šlachta, zakladatel hnutí Přísaha.
Gratuluji @lidlcz k nejúspěšnější reklamní kampani. Předpokládám, že účinkování nic netušícího @ZNekula, je nestálo ani korunu! https://t.co/A9BKwpLQlM
— Robert Šlachta (@RobertSlachta) 10. května 2023
Zajímavostí je, že si přisadil i samotný šéf Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza: Situační hlášení v 7:30: před většinou prodejen je již vytvořena fronta. Zákazníci spořádaně čekají na otevření prodejen, někteří drží děkovné transparenty a tam, kde je chladnější počasí, se zahřívají skandováním Zdeněček! Zdeněček!
Situační hlášení v 7:30: před většinou prodejen je již vytvořena fronta. Zákazníci spořádaně čekají na otevření prodejen, někteří drží děkovné transparenty a tam, kde je chladnější počasí, se zahřívají skandováním Zdeněček! Zdeněček! #NekulovaMouka https://t.co/qpga09Lz1m
— Tomáš Prouza (@ProuzaTomas) 10. května 2023
Lidé navíc začali na sociálních sítích vytvářet vtipné obrazové koláže, které na nedomyšlenou komunikaci ministra Zdeňka Nekuly upozorňují.
Nejlépe to vystihl @TGuthJarkovsky 😅 https://t.co/tEcYv4n6Ci pic.twitter.com/x8KXUiOXKM
— Ondřej Šmída @ondrejsmida@witter.cz (@ondrejsmida) 10. května 2023
Nekula na svůj tweet následně pro server iDnes.cz reagoval slovy, že se zástupci obchodních řetězců jedná pravidelně a tentokrát chtěl někoho také pochválit: Nemám problém někoho veřejně pochválit. Dlouhodobě poukazuju na vysoké obchodní přirážky řetězců u některých produktů. Na druhou stranu chci ale i poukazovat na pozitivní kroky řetězců směrem ke spotřebitelům,
řekl serveru Nekula.
Ohodnoťte komunikaci ministrů Fialovy vlády jako ve škole.
Přehled cen mouky v akčních letácích
Pro představu vypracoval server Podnikatel.cz srovnání cen mouky v letákových akcí. Z nich vyplývá, že levněji se mouka dá v akcích pořídit již od dubna. Například Kaufland, který patří do stejné skupiny jako Lidl, a také Penny prodávaly mouku již v dubnu za 14,90 Kč. Na tuto cenu přitom ministr Nekula neupozornil. Jak se cena mouky v akčních nabídkách vyvíjela?
Supermarket | Cena v květnu | Cena v dubnu | Cena v březnu | Cena v únoru | Cena v lednu | Cena v prosinci | Cena v listopadu | Cena v říjnu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lidl | 12,90 Kč | 24,90 Kč | 24,90 Kč | 24,90 Kč | – | 24,90 Kč | 24,90 Kč | 22,90 Kč |
Billa | 19,90 Kč | 19,90 Kč | 23,90 Kč | 19,90 Kč | 21,90 Kč | 24,90 Kč | 24,90 Kč | 39,90 Kč |
Albert | 21,90 Kč | 24,90 Kč | 24,90 Kč | 24,90 Kč | 19,90 Kč | 24,90 Kč | 19,90 Kč | 24,90 Kč |
Tesco | 17,90 Kč | 19,90 Kč | 21,90 Kč | 21,90 Kč | 19,90 Kč | 19,90 Kč | 24,90 Kč | 16,90 Kč |
Kaufland | 14,90 Kč | 14,90 Kč | 16,90 Kč | 22,90 Kč | 16,90 Kč | 16,90 Kč | 19,90 Kč | 19,90 Kč |
Penny | – | 14,90 Kč | 16,90 Kč | 16,90 Kč | 16,90 Kč | 16,90 Kč | 16,90 Kč | 16,90 Kč |