Hlavní navigace

Rozbitý spotřebič budou muset výrobci opravit i po záruce

23. 4. 2024

Sdílet

23.424 1*/opravář, pračka, živnostník Autor: Deposith.com, podle licence: Rights Managed

Evropský parlament schválil směrnici, která upřesňuje povinnosti výrobců opravovat zboží i po uplynutí zákonné záruční lhůty. A to za přiměřenou cenu a v přiměřeném čase.

Takzvané právo spotřebitele na opravu má fungovat jako motivace spotřebitele, aby si zakoupené předměty nechávali opravit, prodloužili tak jejich životnost a podpořili udržitelnější spotřebu. Jak uvádí ČTK, cílem je také snížení nákladů na nové nákupy.

E-shopy nabízejí pojištění proti rozbití nebo krádeži. Má to smysl? Přečtěte si také:

E-shopy nabízejí pojištění proti rozbití nebo krádeži. Má to smysl?

Povinnost spotřebitele informovat

O právu na opravu budou muset výrobci spotřebitele informovat. A opravy budou muset poskytovat. Půjde o spotřebiče jako jsou například pračky, sušičky, myčky, chytré telefony či osobní počítače. Pokud bude zboží opraveno v rámci záruky, ta se poté o další rok prodlouží. Po dobu opravy budou mít spotřebitelé nárok na zapůjčení náhradních zařízení po dobu opravy.

K dispozici by měla být online platforma, kde budou k nalezení informace o závadách, cenách i době oprav. Poté, co bude směrnice finálně schválena, budou mít země EU dva roky na to, aby ji začlenily do svého práva.

Kdy může podnikatel zamítnout reklamaci? Přečtěte si také:

Kdy může podnikatel zamítnout reklamaci?

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).