Hlavní navigace

10 tipů na super vánoční akce, začněte je chystat už teď

7. 8. 2018
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

V dnešním díle našeho „vánočního“ seriálu se zaměříme na klišé z nejklišovatějších a sice vánoční akce.

E-shopy i kamenné prodejny se v období řekněme od začátku října mocně přetahují o každou miniaturní výseč pozornosti potenciálních zákazníků. 

Využívají k tomu mimo jiné mocných nástrojů v podobě všelijakých bonusů, slev či úliteb. Prohrabal jsem se mnoha zdroji, zapojil svůj selský rozum a vychází mi z toho pár inspirativních akcí, které mají potenciál někoho skutečně zaujmout. Protože, co si budeme povídat, „nyní 50ml zdarma“ vyvedených červenou stužkou na půllitrové lahvi vaječňáku je něco, co mi chuť na vaječňák velmi pravděpodobně nezvýší.

1+1

Začneme zlehka a silně neoriginálně. Zákazník si koupí jeden produkt a druhý ve stejné hodnotě vybere zdarma. Vyplatí se ve chvíli, kdy už v daný moment nemáte podstřelené ceny na nejnižší hladinu akceptovatelnosti.

Vyberte si váš dárek

Ideálně ukažte vašim klientům microsite, na které prezentujete předem definované věci, ze kterých si v období vánočních akcí mohou vybrat. Nemusí jít o žádné cennosti, takový cool antistresový gadget nebo nějaká hračka pro ty nejmenší za pár peněz umí udělat stejnou parádu. Mimochodem – taky se vám stalo, že jste dali za nákup v sámošce o dva tisíce víc, než bylo plánováno, aby si vaše dítko mohlo vítězoslavně odnést plyšovou brokolici?

Vánoční losovačka

Gamifikace má pořád něco do sebe, tak se nebojte a s klidným srdcem dopřejte trochu neškodného hazardu i vašim klientům. Rozdíl oproti předchozímu bodu spočívá v tom, že tentokráte nemají svůj dárek plně v rukou, nýbrž jim bude přiřazen nějakou pěknou tematickou aplikací. A bude je to (snad) o trochu více bavit.

Skrytá akce pro odběratele newsletteru

Máte mailing list napěchovaný k prasknutí, vaše open raty a click raty jsou více než uspokojivé? Výborně, ideální předpoklad pro to, abyste dali svým stávajícím zákazníkům po čase zase pocit výjimečnosti. Vygenerujte speciální kódy, které se budou tvářit maximálně personalizovaně, tedy pro Katku Duškovou třeba <3KATKA<3D. No a s trochou umu a štěstí budou zákazníci vaši lásku nejenom oplácet dalším nákupem, ale i sdílet s dalšími.

Vánoční soutěž

Znáte to. Inspirujte se třeba u Bédy Trávníčka a nechte lidi zatočit virtuálním kolem vánoční pohody. Nebo každý den otvírejte jedno políčko z adventního kalendáře. Nebo si nechte naposílat fotky s vánoční tematikou a nechte vaše fanoušky na FB nebo Instagramu hlasovat o tu nejlepší. Fantazii se meze nekladou, opravdu.

„Flash sale“ koncept

Je dnes již poměrně provařeným propagačním nástrojem. Ve zkratce spočívá v tom, že seskupíte pár produktů z vašeho e-shopu, přiřadíte jim obří slevy s cílem je prostě a jednoduše vyprodat a spustíte odpočítávání. Třeba tři hodiny do konce. Výhodou opět bývá prokazatelně pružněji reagující mailing list nebo slušná základna fandů na sociálních sítích.

Do druhého dne u vás

Akce spojené s dopravou jsou ve své podstatě šíleně nudné. Kromě jediného období v roce, a to jsou řekněme tři dny do Štědrého dne. Jestli máte dostatek sebevědomí, ideálně kombinovaného s vlastními rozvozovými kapacitami, jistě se to stane obrovskou krátkodobou konkurenční výhodou.

Doprava zdarma od – do (datum)

A další na dopravu navázaná akce. Vystupte z řady a místo slev na všechno a vždy dejte lidem dopravu zadarmo na všechno. Ale opravdu na všechno, ne na „nákup nad 1000 korun“.

Partnerská akce

Máte ve svém okolí někoho, kdo se taky živí prodejem čehokoliv online? Výborně, nažhavte telefon a domluvte se na spolupráci ve vánočním období. Voucher k vám vs. voucher k nim. Ideální šance dostat se k nové skupině klientů, na kterou jste doposud třeba neviděli.

Nehroťte to

Neoslovil vás žádný nápad? Nebo oslovil, ale na jeho realizaci nezbývá čas nebo peníze? Není nutné to lámat přes koleno jenom kvůli tomu, že se blíží sezona. Pakliže něčemu nevěříte nebo se v tom zkrátka jen necítíte, snadno se stane, že taková akce bude působit moc lacině. Univerzální radou může v takovém případě být volba nějakého zajímavého poděkování a přání přibaleného k objednávce. I malá čokoládka s hezkým vzkazem může mít obrovsky pozitivní vliv na váš vztah se zákazníkem.

skoleni_15_4

Nad volbou toho, kterou akci nakonec zvolíte, je dobré zamyslet se s dostatečným předstihem, jelikož vymyslet ji, respektive rozhodnout se, kterému odzkoušenému modelu dáte přednost, je vlastně to nejjednodušší. Vzápětí je totiž potřeba danou akci zohlednit ve svém komunikačním plánu, vytvořit zajímavé texty, které na ni budou odkazovat, pohrát si s inzeráty, vytvořit mailingy, vizuály atd.

Koneckonců forma podání vašeho sdělení hraje svou neoddiskutovatelnou roli a není radno ji podceňovat. Dá se říci, že čím více originality, nevšednosti či humoru do něj dostanete, tím se vám zvyšuje pravděpodobnost zaujetí koncového zákazníka, který si pak koupí třeba i tu půllitrovku vaječňáku.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Obchodní a marketingový ředitel digitální agentury Sherpas se sedmnáctiletou praxí v digitálním světě, manažer projektu WebTop100, autor WebTop100 podcastu o digitálním marketingu a osobnostech kolem něj.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).