Hlavní navigace

Jak je to s izolačkou, když musel z karantény kvůli pozitivnímu testu do izolace

19. 3. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Zaměstnanci byla nařízena karanténa, test na covid mu vyšel pozitivní a on tak musel do izolace. Bude zaměstnavatel vyplácet izolačku dvakrát?

Česká správa vysvětluje problematiku ve svých praktických otázkách. Z pohledu zaměstnavatele je situace řešena následovně. 

Nejprve, při vystavení nařízení karantény, obdrží zaměstnavatel v elektronických službách eNeschopenky informaci o karanténě zaměstnance. 
Pokud lékař nemění diagnózu ani nevystaví navazující novou eNeschopenku, dostává zaměstnavatel následně jen informaci o ukončení, případně trvání karantény.

V případě změny diagnózy na jedné pokračující eNeschopence bude zaměstnavatel na nastalou situaci upozorněn tak, že k původnímu údaji o karanténě v poli profese, přibude ještě slovo „izolace“, které při ohlášené změně na covidovou diagnózu automaticky doplní systém eNeschopenky. Má tak informaci o navazujícím pokračování karantény z důvodu izolace.

V případě ukončení eNeschopenky pro karanténu obdrží zaměstnavatel oznámení o ukončení karantény a zároveň informaci o vystavení nové eNeschopenky s příznakem izolace – na případ karantény navazuje případ rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti s izolací.

Když navazuje izolace na karanténu, platí, že jde o kontinuální sociální událost karantény. Proto se náhrada mzdy spolu s mimořádným příspěvkem vyplatí pouze jednou, v období prvních 14 dnů ode dne, kdy byl zaměstnanec dán do karantény. Náhrada mzdy z titulu rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti ve druhém případě se nevyplácí, protože po dobu prvních 14 dnů dočasné pracovní neschopnosti trvá podle opatření ministerstva zdravotnictví 14 dnů izolace.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).