Hlavní navigace

Názory k článku Založit si e-shop a nenabídnout dobírku je stále holý nerozum

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 6. 2014 16:36

    Radek O. (neregistrovaný)

    Z dobirky u nas, potazmo ve stredni a vychodni Evrope se dela zbytecne halo a chybi pohled na souvislosti, proc v zapadnich zemich jsou dobirky tak malo vyuzivane.
    Tim hlavnim duvodem neni to, ze by to lide nechteli, naopak i na zapad od nas (neresim USA) maji lide dobirky velmi radi, ale problem je v cene.

    Vezmeme napr. Nemecko. Tam se bezne plati za dobirku okolo 3 eur eshopu, jelikoz to jsou cca naklady, ktere dopravce eshopu za dobirku nauctuje. Zaroven takove DHL primo od zakaznika jiz mimo puvodni cenu uctuje az dalsi 2 eura. Takze zakaznik zaplati za dobirku okolo 5 eur navic nad cenu dopravy. A to uz si dost rozmysli, zda tech 5 eur da nebo neda.

    Pri testech na jednom nemalem eshopu v DE bylo krasne videt, jak "nemaji" o dobirku zajem. Kdyz se za dobirku nic nepriplacelo, tak vyuzivani dobirky bylo pres 50 % zakazniku. V okamziku, kdy eshop zacal uctovat realne naklady ve vysi cca viz. vyse, klesl podil na cca 10 %.

    V CZ jde o to, ze eshopy az na vyjimky neuctuji za dobirku nic navic. Eshop ma od dopravce cenu napr. za balik bez dobirky 50 Kc a za balik s dobirkou 80 Kc, tak zvoli cenu dopravy 80 Kc a dobirku ma "zdarma" a profituje na casti zakazniku, kteri si vyberou jiny zpusob dopravy.
    V okamziku, kdy by eshop rozdelil cenu a uctoval naklady na dobirku jen tem, kdo chteji dobirku, podil dobirky skokove klesne. Mozna ne na tech par procent jako na zapad od nas, ale hodne daleko od toho, co je bezne. Navic cena dobirky je v Cesku jako takovem velmi nizka.

    A vysoka cena dobirky je i v rade jinych zemich. Napr. Slovinsko z post komunistickych zemich ma pomerne vysokou cenu dobirky a zapadni zeme uz tim tuplem.

    Pri tomto realnem pohledu na svet dobirky v nasem bloku uz veci vypadaji jinak.

  • 17. 6. 2014 17:46

    T... (neregistrovaný)

    Já bych řekl, že drtivá většina eshopů dobírku zpoplatňuje více než platbu předem. Kromě expertů účtujících za dopravu 120, 150 Kč aniž by prodávali rozměrné zboží a tam si z principu normální zákazník stejně nic nekoupí.

    Jinak ta jistota zákazníků, že při dobírce dostanou to co mají a při platbě předem by asi přišla cihla, je dost směšná. Jednak i do dobírky lze dát cokoliv a jednak v zemi, kde je možné, aby se z poštovní zásilky bez viditelného poškození ztratila půlka obsahu, nelze věřit ničemu. Reklamace nelze - zásilka doručena, poškození nereklamováno (když žádné nebylo), mohli jste si to vyndat doma sami.... :-/

  • 26. 6. 2014 10:25

    thr

    Nakupuji z eshopů určitě nadprůměrně, ale popravdě mě nenapadá snad žádný případ, kde by dobírka nebyla dražší než platba předem (neuvažuji variantu, kdy je od jisté velikosti nákupu poštovné "zdarma").
    Rozdíl není velký, obvykle tak 30-60 korun proti platbě předem, jde tedy o 1-2EUR ve srovnání s 5EUR které zmiňujete v zahraničí. Nicméně pořád to není "nula" a kdybych to vztáhl k reálným příjmům, tak je to navýšení velmi podobné. A mimochodem pokud shop nabízí i platbu kartou, tak pak při použití karty "vracející" 1-2% z obratu se finanční nevýhodnost dobírky dále prohloubí.

    Proto si myslím, že obliba dobírky opravdu nebude jen o její relativně nízké ceně...

  • 26. 6. 2014 16:59

    Radek O. (neregistrovaný)

    Ve všech zemích ty ceny nebudou stejné, nicméně poplatek eshopu za dobírku v DE, kde nakupuji bývá okolo těch 2-3 eur + platí se ještě přímo při převzetí zboří kurýrovi další cca 2 eura, které nejsou ani na faktuře. Takže ta cena za dobírku je cca 4-5 eur.

    Velmi podobné je to i v dalších zemích. Ano, ne všude to bude 4-5 eur, možná někde 2-3 apod. ale jde o to, že je dobírka "drahá" a dost zbytečná. A že i zákazníci na západ by více využívali dobírku, ale rozmyslí si ony náklady.

    Netvrdím, že by využitelnost dosáhla českých čísel, ale stouplo by to zásadně.

  • 17. 6. 2014 22:45

    yellec (neregistrovaný)

    Nevím nakolik jsem reprezentativní vzorek, ale preference osobního odběru je u mě dána katastrofální neflexibilitou České Pošty i ostatních přepravců.
    Bydlím na vesnici blízko Brna, pracuji od 8 do minimálně 16. Není šance že by mě dopravce zastihl doma. Uložení zásilky na naší poště je mi k ničemu protože pošta zavírá v 1630. Večerní doručování je drahé a ani ho všichni dopravci nenabízejí. Zbývá mi tedy osobní odběr. Nemám problém zaplatit předem ani u e-shopu kde nakupuji poprvé. Nakupuji celkem často a nikdy jsem se nespálil.

  • 18. 6. 2014 12:21

    Petr (neregistrovaný)

    To jsou zase PR řeči provozovatelů všech možných a nemožných bran, které se chtějí jen přiživit a vstoupit do řetězce jako mezičlánek. Nevím kde vzali, že hlavním problémem nákupu je složitost platby a že je jednodušší (třeba pro mojí mamku) si zřizovat (ideálně několik) platebních metod, propojovat je s kartou, instalovat nějaké mobilní aplikace atd atd. Přitom mi platba předem neřeší hlavní problém, kterým není cihla, ale nepravdivé uvádění dostupnosti. Pokud něco potřebuji na dovolenou, zaplatím a oni mi to nejsou schopni celý týden poslat, já jsem nucen koupit jinde a pak to zaplacené dodané pozdě nemohu ani vrátit, protože jsem pryč více jak 14 dní, tak to je problém. Možná jsem měl jen smůlu, ale pokud to nejsou nějaké drobnosti z eBaye, u kterých mi je jedno, kdy dorazí, chci nad tím mít kontrolu. Možná to souvisí i s tím, že nekupuji blbosti jen tak, ale tehdy, kdy věc opravdu potřebuji a to během pár dní, ne až se obchod uráčí to získat od dodavatele nebo až přijede kontejner.

  • 18. 6. 2014 23:38

    Rover623 (neregistrovaný)

    Pořád je tu v některých místech problém velmi nekvalitní dopravy, kdy balík dojde ve stavu jako by ho přepravce zapomněl na střeše auta když projížděl myčkou, takovou zásilku potom odmítnu převzít a nevzniká problém s vracením peněz od prodejce. Další věc jsou e-shopy, stále je jich tu dost, které inkasují a nic nepošlou nebo to trvá enormně dlouho. Opravdu nechci platit předem aby mi to zboží přišlo o několik dní později než dobírkou. V okolních státech se dobírka tak moc nepoužívá hned z několika důvodů, podstatně menší množství podvodníků než u nás, obchody velmi často účtují k ceně zboží i balné, daleko kvalitnější přeprava. Jasně, balné už se u nás při tlaku na cenu asi neprosadí, prodejci to skrývají do ceny zboží, stejně jako když si kupujete počítač s Windows. Ale hlavně ta přeprava je bída, dokud ta nebude na úrovni, asi než nakupovat dobírkou lidem nezbude

  • 27. 6. 2014 1:32

    jezevec (neregistrovaný)

    přesně.
    pokud zvolím platbu dobírkou - obchod se přetrhne aby zboží ihned odeslal. částečně je vyškolili studenti, co objednávali od deseti obchodů najednou a převzali jen tu první zásilku - ale obvykle zboží na dobírku je druhý nejpozději třetí den doma.
    pokud zvolím platbu předem, obchod čeká až se mu objeví peníze na účtě, což trvá dva-tři-čtyři dny - často teprve pak začne zboží shánět, přestože ho deklaruje skladem, ale prostě ČEKÁ.
    a platit kartou navíc PŘEDEM někomu koho obvykle neznám, tak blbej nejsem.
    ergó. obliba dobírky nepramení ze zaostalých nákupních zvyklostí, ale ze zkušeností všedního dne. dobrý úsudek vzniká ze špatných zkušeností.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).