Vážení čtenáři, svět online médií se výrazně změnil a vzhledem k vyhledávání využívajícímu umělou inteligenci se bude měnit i dál. Věnovali jsme se tomuto tématu hned ve třech článcích:
- Velká analýza AI Overviews: Kdo v Google vyhledávání vyhrává?
- Problémy a výzvy aneb Je v AI Overviews opravdu vždy správná odpověď?
- AI Overviews jsou realita. Jak se konkrétně přizpůsobit novým pravidlům hry?
V minulosti jsme byli schopni platit provoz redakcí, které jako Podnikatel.cz spadají pod vydavatelství Internet Info, z cílené reklamy. I tato možnost ale vzhledem k požadavkům Evropské unie, která stanovila, že uživatelé internetu mají mít na výběr, zda se jejich údaje mohou používat pro cílenou reklamu, už loni padla. Více než rok jsme následně odolávali a snažili se najít jiný provozuschopný model, jak se bez peněz z cílené reklamy obejít.
Situace na trhu online médií nás bohužel nakonec dovedla k zavedení řešení, které v České republice používá už více vydavatelských domů. Tedy k tomu, že návštěvníkům našich webů dáme na výběr, zda budou s cílenou reklamou souhlasit, nebo využijí možnost zaplatit na provoz našich redakcí menší příspěvek a nebude se jim reklama vůbec zobrazovat (kromě vlastní propagace vydavatelství Internet Info).
Tato změna byla zavedena dnešním dnem.
Michael Hovorka, šéfredaktor Podnikatel.cz