To je nějaký zaplacený článek Flixbusem? Jako pardon, ale Student Agency tehdy přinesla revoluci do cestování a nabídla sluzby a vozy i kterých se tehdejším socialistickým ČSAD apod ani nezdálo. A Flixbus? Dyt ten nepřináší nic novýho ani kvalitního. Zplacanina všech možných autobusů, není to ani dopravce, jen platforma jako Uber.
Jančura je kvalitní v tom, že přitáhl do veřejné dopravy i lidi, kteří nestáli o to, skákat nějakým ČSAD přes všechny vesnice nepohodlným autobusem. O zákaznickém přístupu si v době, kdy rozjížděl žlutobusy, většina firem nejen v dopravě mohla nechat zdát. Stejně tak jako o velmi dobře řešením rezervačním systému a možnosti nákupu jízdenek bez nutnosti mít u sebe tu jízdenku fyzicky. Ten kdo cestoval častěji to ví i když dneska se nám to jeví jako normální, ale taky je doba o skoro 15 let dál, takže někteří dopravci se aspoň začali snažit a nabízejí kvalitní dopravu také. Zbytek na dálkovku rezignoval, protože neměl co nabídnout. Ale ono je lepší říkat, že Jančura nic nepřinesl, že? Proč ho tedy cestující preferovali i za vyšší cenu oproti konkurenci, když nic nepřináší?
Mám možnost srovnávat, jezdil jsem jak se socialistickým (a postsocialistickým ČSAD), tak dneska bych musel jen s Jančurou. ČSAD jezdilo s Karosami (nic lepšího tehdy nebylo), měly ohromnou výhodu - dostatek místa pro nohy (po plyšáku dost dlouho a někde i dodnes hodně vzácné). V 90. letech nakoupily (asi na leasing) ČSAD i patrové autobusy na linku Liberec - Praha. Děkuji nechci. Přišel jsem později a zbylo na mne místo v zadní části autobusu, kde jsem sice seděl, ale do pohodlnosti to mělo daleko, neb jsem hlavou podpíral horní patro, možná proto jezdily dost krátce. Vetřel se Jančura a přivezl žlutobusy (pravděpodobně na leasing, při skokovém zvýšení cen autobusů asi nikdo v republice neměl na to je koupit za hotové v takovém množství). Do Prahy začal jezdit i místní dopravní podnik. Který musel linku ukončit. Dnes jezdí už jen Jančura. Sedačky jsou prosezené, tak vás tlačí konstrukce sedačky, a snad pro Asiaty, protože dva lidé běžného vzrůstu se dost tísní, takže když sedíte, během jízdy máte být připoutáni bezpečnostními pásy (to za ČSAD nebylo), ale stevard/ka může v případě prudkého brždění volně poletovat mezi cestujícími s horkými nápoji, zavazadlo větší než dámská kabelka je problém, pověsit si bundu nebo kabát je problém, sklopíte stolek, a problém je kabelka na klíně. Pokud jste invalida a potřebujete jet na vozíku, tak za ČSAD měly všechny autobusy místo pro invalidní vozík, nakládání problematické, ale místo bylo, u Jančury jen ty, které získal od místního dopravního podniku po zrušení linky. Nějaké Relax služby jsou k ničemu, protože než prolistujete seznam jste na Černém mostě, řešením je vlastní hudba na mobilu/tabletu apod. Wi-Fi si můžete jen nechat zdát, protože 3/4 cesty nefunguje. Rezervační systém také na exkrement. Nějakou SMSku v nějakém tvaru, pro seniory problém. Můj osobní zážitek odesílám SMS s požadavkem na místa 3 hodiny dopředu (po přejezdu hranic) a reakce žádná, takže v kanceláři na Černém Mostě (ještě že tam nějaká byla, standardně v místech odjezdů spojů není) kupuji jízdenku, za dva dny mi přijde SMSka, že požadavku nelze vyhovět, protože čas odjezdu je v minulosti. Podnikatel typu pana Jančury není podnikatel, ale jen vyzobávač rozinek. Mimochodem to co předváděl, že autobusovou dopravu dotoval z prodeje letenek a pod. je tzv. křížové financování, obecně je to považováno za nekalou hospodářskou soutěž. Za to by měl být patřičně oceněn ÚOHS (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže). Mimochodem ještě uvidíme, jak tzv. kvalitně bude jezdit na místních linkách v Ústeckém kraji, kde vyhrál soutěž. Třeba pořídí i nízkopodlažní autobusy. ;)
Tak jasně a když mají delší sekeru jak hodinu tak se vrací jízdné až za 14 dní... Wifi poslední rok a půl vypadává a je nestabilní.
Tak dál co tam máme za super službu?
Když jedu Praha - Brno vyberu si první třídu v ČD. Ano wifi začne vypadávat v těch kopečkách před Brnem ale po zbytek cesty je wifi stabilní. Dostanu vodu, nějaký denní tisk a jídlo z jídeláku mi přinesou až na místo. Nehrozí že řidič s jede na okresky kde pak člověk lítá jako nudle v bandě....
Jo přinesl nové vozy a a konkurence se musela snažit. Ale dnes už to taky není žádná sláva.
Super. Nezačal na Karosách ale na Ayatsech které tehdy zrovna nejlepší nebyly.. Magiq, Starliner, Irizar Century/PB,.. a koneckonců ty Karosy nebyly tak hrozné. LC 757, 957 byly plnohodnotné zájezďáky a LC 9x6 už byly v pohodě taky (Axer to samé... a to nejsem fanda Scánií/Volva a Daimlera.
Upřímně, vybrat si těch pár výdělečných linek v ČR a zlikvidovat na nich konkurenci, která z těchto linek pokrývala ztráty ze zajištění dopravy do okolních vesnic je fakt zhovadilost. Nehledě na to jakou kvalitu a jaké služby? Autobus bude vždy jen autobusem a pro vnitrostátní dopravu mi je tak nějak šumák jak vypadá. Chci se dostat z bodu A do bodu B. A ty jejich služby... noviny, nápoj a sluchátka? Ani jedno nechci, chci klid a ne aby mě někdo každých 10 minut rušil nějakým dotazem. Takže ano, ať jezdí, ale ať neničí konkurenci, která je pro mě z mého hlediska lepší.
Kdo jak zasévá, tak také sklízí... Je to jeho medicína. Moc dobře si to na lince LBC - PHA pamatuji jak to probíhalo, tak ať mlčí a pustí ke korýtku někoho jiného. ;)
Tolik polopravd a nesmyslů v jednom příspěvku... ta dálkovka, která hodným ČSAD pokrývala prý ztrátu na místních linkách a to méně pak chtěli na dotacích, to možná platilo u několika málo exČSAD někdy v začátcích komerční dopravy (ostatně stejné pohádky slýcháme o pár let později ohledně železnice).
Standard nastavený Student Agency zjevně funguje a je úspěšný, jinak by tu nebyl už skoro 15 let s tím, že s výjimkou pár dopravců mu není schopen nikdo konkurovat i když jeho jízdné je naprosto srovnatelné s ostatními, často i o něco dražší. A pokud někoho otravuje to, že na začátku cesty ho 2-3x osloví stewardka a pak párkrát projde kolem, tak si může zalézt od nějakého couráku a "užít" si cestu v "klidu". Co na tom, že každých pár minut ho budou otravovat přistupující a vystupující cestující, neustálé zastavování, rozjíždění nemluvě o stojících cestujících, to je paráda pak cestovat nějakou trochu delší cestu.... ale asi to pro někoho je lepší než kývnout hlavou na personál v autobusu, že nic nepotřebuji....
Jinak když je recept tak jednoduchý, vybrat si "lukrativní" hlavní linky, proč to nikdo jiný prakticky neudělal a neuspěl. A i ten Flix to musí po roce stále těžce dotovat, jen aby nepřiznali, že je porazili někde na divokém východě místní firma...
Cestoval, několikrát ... Praha-Brno, Praha-Ostrava ... došel jsem na hlavní nádraží před půlnocí v Praze, kouknul na vlaky a Flixbus, bus stál polovinu a hned za rohem - tak jsem v aplikaci objednal a poloprázdným autobudes v klidu dojel do Brna ... ono v noci totiž máte jinak smolíka, ve Flixbusu jsem měl pro sebe dvě místa a úplná pohoda. Na nějaký luxus/standard kašlu, než čekat do šesti do rána na RegioJet v luxusu, raději pojedu úplně normálním busem a za dvě hodiny budu tam kde jsem chtěl. Stavarda ani občerstvení nebo klimu fakt nepotřebuju.
Jak to probíhalo na lince LBC - Praha, povídejte (psal jsem to dolů).
Lidi raději stopovali na kraji Liberce než jezdit s ČSAD busem. Určitou úroveň tomu dal Hotliner, jenže jezdil jen párkrát za (tý)den a předčasně to vzdal při neférovém jednání ze strany ČSAD Liberec vůči SA (takže ČSAD nejprve "zrušilo" konkurenta, který jim ani moc nevadil a pak zrušilo sebe taky)
Respektuji Váš názor na výše uvedený článek. Ovšem tvrdit, že je (Vám) "šumák", jak vypadají autobusy na vnitrostátních linkách, je pozérství. Určitě byste se nechtěl z bodu A do bodu B dostat starým RTO, kterému kouří do kabiny, netopí a není slyšet vlastního slova. No, ruku na srdce. Prostě férově uznejte, že "žlutobusy" přinesly na naše linky vyšší standard (který spousta cestujících ocení). Hezký den.
No tak jestli.je vám.jedno rozdíl mezi luxusním Irizarem s klimatizací, systémem funtoro a fungujícím záchodem a nějakým Iveco Karosou, to vás lituju. No a co se týká linky Liberec Praha, to si to už moc asi nepamatujete co. To že ČSAD Liberec odmítalo zhrzeně pouštět žluté autobusy na AN ačkoliv na to nemělo absolutně žádné oprávnění a SA mělo licenci je v pořádku jo??? Zcela oprávněně za to jezdil RegioJet (tehdy ještě SA) za korunu. Takže pozkozeny je tady je student Agency protože jezdil pod cenu a ještě mu bránili ke vjezdu. Takže klid.
No jedině dobře že přišel další subjekt na trh dopravy. Ať si Jančůrák vyžere to co dělal on. V tom článku to je jednoznačně potvrzené co dělal! A nevím co bude dělat až drážní úřad dá strojvedoucím karty na které bude se bude zaznamenávat čas odjezděných hodin a přestávky to mu už ani strojvedoucí od ČD a.s. ani ČD Cargo nebudou moct jezdit na vedlejšáku, protože hnací vozidla nebudou moc nastartovat pokud nebude mít dostatečný odpočinek.
Je to přesně tak. Najednou, díky Jančurovi bylo radost cestovat autobusem. A podobné je to i u vlaků, jen díky Jančurovi a dalším dopravcům nezbývá nic jiného ČD a musí se postupně taky trochu snažit zlepšit. My Češi hodně rychle zapomínáme. A vážně nevím, že by na začátku Jančura někde "něco lehce získal", "zprivatizoval" apod. Já mu hodně fandím, je obdivuhodné, co dokázal a je velká škoda, pokud to nakonec pod tlakem silnějšího vzdá......
Zatím na českém trhu Radim Jančura a jeho žlutý tým nemá konkurenci, služby ,které nabízí jsou a budou bezkonkurenční, dlouhodobě, ostatní je jen a jen schválnost ze strany FLIXBUDU. FLIXBUS, ne něj nemá a že jede pod cenu, hold je to smutné, ale bohužel, tak činí toť otázka jak dlouho jej budou dotovat, jak dlouho bude držet tento tlak,,, " FLIXBUS", kvalita žádná, servis žádný, co stihl odkoukal a jezdí. Ing. Jančura Radim ,ví věděl, a bude vědět jak své služby zdokonalí, jak a co nabídnout ,jezdím jen s REGIO JETEM, neměnila bych, vlak, bus,, využívám dost často, spokojenost na víc jak 100,%. Děkuji RADIME JANČURO A DĚKUJI CELÉMU TÝMU ŽLUTÝCH, NELZE A MUSÍM PODĚKOVAT STROJVŮDCŮM ŽLUTÝCH - jste fakt úžasní,
DĚ K U J I že jste Anett Lukášková