Co stojí za neúspěchem prodejců?

16. 6. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – AllaSerebrina
Ilustrační obrázek

Za neúspěchem prodejců stojí přepracovanost a nezájem ze strany klientů. Manažeři pak sahají k drakonickým kontrolním metodám, které však ke zlepšení prodejů nevedou. Typická je jejich značná fluktuace. Společnosti si je navzájem přetahují. O prodejce je přitom na trhu obrovský zájem. Skutečné špičky v oboru mohou počítat s měsíčním platem přesahujícím 100 tisíc korun. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Sprinx Systems.

Obchodní ředitelé musí často řešit problém, jak při odchodu obchodníka zabránit i možnému odlivu „jeho“ zákazníků. Klíčem je postavit obchodní strategii na týmu, nikoli individualitách jednotlivých obchodníků. Pak se těžko stane, že s obchodníkem odejdou i zákazníci. CRM systém musí být ve firemní IT síti, nikoli v hlavě obchodníka, doporučuje Radko Jelínek, obchodní ředitel společnosti Sprinx Systems.

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).