Hlavní navigace

Kamenné obchody v ohrožení? Česká e-commerce patří v Evropě ke špičce

30. 8. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Letos dosáhnou české e-shopy 10% podíl na trhu. V porovnání s jinými evropskými státy se ČR řadí mezi 5 zemí s nejvyšším podílem online prodeje.

České e-commerce se daří. V roce 2016 dosáhly celkové obraty jen za prodej zboží na internetu hodnoty 98 mld. korun.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) na základě dat, která získala prostřednictvím nadnárodní asociace Ecommerce Europe, dokonce odhalila, že Česko patří mezi prvních pět zemí s nejvyšším podílem prodeje po internetu na maloobchodě v rámci celé EU.

Mohlo by vás zaujmout: E-shop jen jako experiment. Jak se vyhnout plátcovství DPH a EET, radí odborník

Internetové obchody a jejich služby jsou u nás na špičkové úrovni. Navíc nabízejí stále širší sortiment. Proto očekáváme, že význam e-commerce bude i nadále stoupat. Již v roce 2017 by měly obraty e-shopů dosahovat k 115 miliardám korun a tím zřejmě překonají hranici 10% podílu na českém maloobchodě, říká výkonný ředitel APEKu Jan Vetyška.

Psali jsme: Obchodní podmínky jsou nepovinné. E-shop můžete provozovat i bez nich

Dánsko vede, na chvostu je Bulharsko a Itálie

Nejlépe si vede Dánsko, ve kterém dosahuje podíl e-commerce na maloobchodě výjimečných 24 %. V Dánsku žije ve věku 15+ 4,7 milionu obyvatel. Z toho 4,6 milionu je uživatelů internetu. Z nich pak 3,7 milionu nakupuje pravidelně na internetu, hodnotí Vetyška

Mohlo by vás zaujmout: Každý nový e-shop je potřeba otestovat. Na co před startem nezapomenout?

Na vrcholu příčky je také e-commerce ve Velké Británii, kde se podílí na maloobchodních tržbách 20,9 %. Třetího nejlepšího výsledku dosáhlo Německo, ve kterém internetoví prodejci dosáhli podílu svého odvětví ve výši 11,2 %. Čtvrtý je následně Island s 10,2 % a pak už Česká republika s 9,5 %. Naopak nejméně významné jsou zatím z pohledu celé ekonomiky e-shopy v Bulharsku (1,3 %), Itálii (2,6 %) a Maďarsku (2,7 %).

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).