Hlavní navigace

Koalice odmítla odklad #EET, od 1. prosince se vše rozjede

11. 11. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Vládní koalice odmítla návrh programu mimořádné schůze poslanecké sněmovny, kde se měl projednat odklad EET na rok 2019.

Odklad navrhovala TOP 09. EET tak odstartuje 1. prosince 2016. V první vlně se dotkne stravovacích služeb a ubytovacích služeb. Přestože má jít dle odhadů o 40 až 50 tisíc podnikatelů, o autentizační údaje doposud požádalo jen něco přes 20 tisíc. Právě autentizační údaje tvoří základ, bez kterého se žádný podnikatel, který musí vést evidenci tržeb, neobejde.

Jak se zapojit do pilotního provozu

Na začátku listopadu si podnikatelé navíc mohou EET vyzkoušet v pilotním provozu. Do něj se prozatím zapojilo jen přes tisíc podnikatelů. Pilotní provoz slouží podnikatelům k otestování jejich pokladních zařízení, rychlosti komunikace se servery finanční správy a souladu elektronické evidence tržeb s jejich prodejními a účetními procesy.

Čtěte více: Chcete #EET vyzkoušet v pilotním provozu? Musíte mít nainstalovaný certifikát

Aby se podnikatelé mohli zapojit do pilotního provozu, musí mít kromě funkčního pokladního zařízení také nainstalovaný certifikát, o který mohou žádat již od 1. 9. 2016 ve webové aplikaci EET na Daňovém portálu. Kdo se chce do aplikace EET přihlásit, musí mít autentizační údaje. O ně lze požádat dvěma způsoby.

Jde to buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky), nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu. Jiným způsobem požádat o údaje, například datovou schránkou nebo papírově, není možné.

Brand24

Kdo podá žádost skrze Daňový portál, měl by údaje dostat bez zbytečného odkladu do své datové schránky. Podle úřadu by podnikatelé měli údaje dostat v řádu jednotek dní (cca 3 dny). V případě, že poplatník neobdrží autentizační údaje během jednoho týdne, měl by kontaktovat místně příslušného správce daně, který prověří důvody nezaslání autentizačních údajů. Kdo podá žádost ústně do protokolu přímo na úřadě, dostane autentizační údaje ihned v rámci jednání, a to v zapečetěné obálce. Do aplikace EET se pak lze přihlásit pomocí přidělených autentizačních údajů následující den po jejich převzetí.

Přidělené heslo slouží pouze pro prvotní přihlášení a jeho platnost vyprší po 90 dnech. Kdo do té doby heslo nezmění, bude muset o autentizační údaje požádat znova.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).