Hlavní navigace

Máte obchod nebo e-shop? Začněte si vyzvedávat autentizační údaje k #EET

16. 1. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Zhruba čtvrt milionu podnikatelů má za povinnost si u Finanční správy vyzvednout autentizační údaje pro 2. vlnu EET. Zájem o ně je zatím minimální.

Opakuje se tak situace z předešlého roku, kdy elektronická evidence tržeb startovala. Podnikatelé se do ní nehrnou a vše nechávají na poslední chvíli.

Finanční správa proto na podnikatele apeluje, aby si s vyzvednutím autentizačních údajů pospíšili.

Vzhledem k tomu, že celý proces nastavení pokladního zařízení vyžaduje jistou časovou rezervu, apeluji na podnikatele, aby si autentizační údaje vyzvedli co nejdříve, upozorňuje Martin Janeček, generální ředitel Generálního finančního ředitelství.

Tip: Průvodce elektronickou evidencí tržeb. Čtěte vše o EET na přehledné stránce

Autentizační údaje si z povinných 250 tisíc podnikatelských subjektů, kterých se týká 2. vlna elektronická evidence tržeb, vyzvedlo pouze 14 tisíc. Může také za to nejistota v případě e-shopů, kterým na konci loňského roku, těsně před startem EET, bylo řečeno, že se jich 2. vlna týkat nebude. Politika však zvítězila na zdravým rozumem a e-shopy, které používají k platbě online platby, budou muset tržby evidovat. Server Podnikatel.cz o tom informoval jako první.

Čtěte také: #EET se dotkne i online plateb

O autentizační údaje k evidenci tržeb lze žádat buď elektronicky, a to výhradně na stránkách Daňového portálu, prostřednictvím EPO formuláře žádosti, který je nutné podepsat pomocí přihlašovacích údajů do datové schránky anebo osobně na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.

Jiným způsobem nelze žádost o autentizační údaje (například datovou schránkou nebo v listinné podobě) podat. Pomocí autentizačních údajů se lze přihlásit do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Zde si podnikatel po přihlášení zaeviduje své provozovny a následně vygeneruje certifikát pro evidenci tržeb, který je nutno nainstalovat do pokladního zařízení.

Podnikatelé si mohou správné nastavení a funkčnost spojení pokladního zařízení se systémem evidence tržeb ověřit buď v ostrém nebo ověřovacím módu produkčního prostředí, říká Petra Petlachová, mluvčí Finanční správy a dodává, že pokud podnikatel zvolí ověřovací mód, tyto zprávy se kontrolují při příjmu, odesílá se odpověď, ale neukládají se v databázi Finanční správy, proto jsou vhodné pro testovací účely.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).