Myslím si, že je to jen zachycení momentální situace na trhu, který jen ukazuje, jak moc to firmy dělají/umí/neumí (ne každý usiluje o druhou ještě vyšší objednávku než byla ta první, a ne vždy to je proveditelné a vůbec možné) a zanedbalo to milion věcí o tom, dost možná mají neslučitelné typy zboží, totálně jiný marketing, přístup ke značce, budování vztahu se zákazníky atd..
Proto bych z toho nedělal žádné velké závěry, ani to nevyvrací žádné mýty. Pardon :)
Pokud si nákup někde vyzkouším, proběhlo to fajn, jsem spokojený se zbožím, rád se vracím. Problém je, že těch fajn obchodů je docela dost, všichni nabízejí všechno, takže je člověk snadno přelétavý.
Takže to chce více promýšlet +spočítat, jak si zákazníky připoutat, ať už psychologicky, nebo prakticky, mít produktové řady, k tomu doplňky atd. komunikovat příběh, budovat důvěru atd.
A to není jednoduché = ano, průměrný eshop pravděpodobně žije z nových zákazníků a je to pro něj zkratkovitá cesta :) ....a dodám, že zároveň mu utíkají obrovské peníze z těch, co už u něj nakoupili a neumí je vytěžit.