Hlavní navigace

Vánoční šílenství v plném proudu, oni začali s Valentýnem. Zbláznili se?

26. 11. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

V období vánočního šílenství zprávy s valentýnskou nabídkou. Může to mít efekt? Ptali jsem se odborníků z oblasti marketingu.

Vánoční atmosféra všude, kam se podíváte, a ve vašem mailu informace o valentýnské nabídce. Právě tu rozesílá v těchto dnech pekařství Paul prostřednictví P.R. agentury PR Manager: Pokud ještě nevíte, čím potěšit svého partnera 14. února na den svatého Valentýna, zamiřte do pekařství PAUL, dočtete se mimo jiné v zaslaném tiskovém sdělení.

Mohlo by vás zaujmout: Většina letáků letí hned do koše. Je nutné takovou kampaň správně načasovat

Ptali jsem se lidí, kteří mají bohaté zkušenosti s marketingem, co si o tomto kroku myslí. Zda jej považují za šťastný a zda má takový marketingový předstih efekt.

Může mít efekt zasílat v předvánočním období valentýnskou nabídku?

Štefan Ihnat, jednatel portálu Extra-web, s.r.o

Rozesílat nabídku na Valentýna koncem listopadu? Určitě ne. Lidé mají plnou hlavu Vánoc. Taková marketingová akce nebude mít určitě žádný obchodní efekt. Za čtvrt roku si na kampaň, která navíc probíhala v době přesycení reklamami na dárky ze všech stran, nikdo nevzpomene. Kampaň na Valentýna bych plánoval až po novém roce. Ve chvíli kdy se jedná o zakázkovou tvorbu, kde je potřeba objednání dostatečně včas, tak bych kampaň zahájil druhý týden v lednu.

Lukáš Krejča, specialista na internetový marketing 

Proč ne. Pro pekárnu je to dobrý nástroj, jak si dopředu naplánovat kapacity dopředu. Může tak patřičně reagovat (například najmout pomocné síly) mnohem lépe, než kdyby nabídku rozeslala na konci ledna. Samozřejmě je vhodné, aby to nebyla jediná marketingová aktivita. Pekárna má ale dostatek prostoru nabídku vylepšit či obměnit a opět ji připomenout později, v podstatě dokud nebude „vyprodaná“. Z mého pohledu je to mnohem lepší cesta než například podnikatelé, kteří v dnešních dnech začínají řešit vánoční kampaně.

Čtěte také: Kvalita se chválí sama. Jak ji ale prodat?

Cristina Muntean, jednatelka Media Education CEE 

Marketingová aktivita pekárny je určitě zajímavá. Moje otázka ale je, čeho chtějí dosáhnout. Pokud je to vědomá komunikace s cílem rozlišovat se od konkurence, která šílí kolem Vánoc, tak to je dobré. Například, hlubší vzkaz by mohl být: Nezapomeňte, že láska je to, co Vás drží pohromadě a to se vybuduje v čase. Nezapomeňte na to navzdory Vánočního shonu. Pokud ale pekárna vede kampaň, která má jen urychlit valentinske prodeje, tak je to jen laciná kopie kampaně na „letní Vánoce“ a je to škoda.

Miloš Toman, marketingový odborník ze společnosti Intuitivní marketing s.r.o. 

Pokud by do Valentýna posílali ještě další informace, mohli by si snad udržet pozornost. Ale muselo by jít o něco mimořádně originálního. Dříve než Valentýn, přijdou na řadu Vánoce jako hlavní svátek a ty dokáží paměť zákazníků nejdříve plně ovládnout a pak (po svátku) vynulovat.

Mohlo by se hodit: 7 grafických inspirací pro váš vánoční newsletter

Jiří Kratochvíl, vedoucí projektů DVA MLUVČÍ s.r.o.

V předvánoční době plné ozdobených stromečků, zvonečků v každém spotu a claimů prolezlých Vánocemi se promování akcí na v Čechách navíc ne příliš oblíbený svátek Sv. Valentýna nejeví jako příliš logický počin.

Marek Prokop, spolumajitel Prokop sofware

Někdy opravdu může mít smysl vyvolat a případně i déle stupňovat zájem o určitou nabídku dříve, než ji dodavatel reálně může uspokojit. Ale je to taktika spíš výjimečná a hodně záleží na konkrétních okolnostech a provedení. Valentýn je ovšem za dost dlouho, takže aby to fungovalo, musel by se jednat o značně mimořádnou nabídku.

Jakub Vlček, jednatel společnosti Anvenies s. r. o. 

Nabízí se varianta, že to byl záměr, jak se zviditelnit, určitá forma guerilla marketingu – šokovat “nesmyslnou” nabídkou. Určitě by se dalo o tomto způsobu propagace uvažovat, ale muselo by jít o promyšlený tah, aby bylo patrné, že jde opravdu o recesi a nadsázku. V případě, že se jedná o nabídku pro stávající zákazníky, bych to však spíše viděl na předčasný krok.

Zbyněk Hyrák, specialista na internetový marketing, Optimalizovaný-Web.cz 

V předvánočním období jsou lidé naladěni na nákup dárků. V tomto období je vhodné se zaměřit na marketingové akce spjaté právě s vánočními svátky, popřípadě na silvestrovské oslavy. Domnívám se proto, že není vhodné v předvánočním shonu propagovat Valentýnskou nabídku, protože cílová skupina není připravena tuto nabídku vnímat. Osobně bych tedy v předvánočním období pekárně doporučil, aby komunikovala vánoční nabídku (například slevu na vánočku), na kterou je nyní cílová skupina naladěna.

Jste odborník na oblasti, které se týkají byznysu? Registrujte se do databáze odborníků serveru Podnikatel.cz a podílejte se tak na zkvalitňování obsahu serveru Podnikatel.cz. Registrovat

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).