Výdaje na internetovou reklamu rostou jako o závod

2. 8. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – AllaSerebrina
Ilustrační obrázek

Celosvětové výdaje na reklamu by se letos měly zvýšit o 4,1 %. Nejrychleji rostoucím médiem by v tomto ohledu měl zůstat internet, který následuje televize a tištěná média. Internet v posledních třech letech roste v průměru 14,2 % ročně, přičemž největší podíl na tom má bannerová reklama (nárůst o 16,4 % ročně). Vyplývá to z dat mediální agentury ZenithOptimedia.

Na progresu internetové reklamy se do velké míry podílí sociální média a online videa. Ve většině rozvinutých zemí patří sociální sítě mezi nejnavštěvovanější webové stránky, a to i do času na nich stráveného. U placené reklamy ve vyhledávačích pak agentura ZenithOptimedia předpokládá průměrný růst o 14,4 % ročně.

Trend zvyšování výdajů firem do reklamy na internetu pozorujeme také v České republice, klienti si uvědomují výhody komunikace prostřednictvím tohoto média a mnoho z nich přesunuje finanční prostředky na reklamu právě do online médií a zaměřuje se čím dál tím víc na výkonnostní online marketing, říká Tomáš Lauko, generální ředitel ZenithOptimedia Prague.

Přestože internetová reklama zažívá dynamický nárůst, v absolutních číslech stále vévodí televize. Podle monitoringu společnosti Admosphere zainvestovali zadavatelé v Česku v roce 2010 do televizní reklamy 25,6 miliardy korun. Do tištěných médií mířilo 21,5 miliardy korun a za internetovou reklamu utratily loni firmy 4,3 miliardy korun. Celkově v roce 2010 dosáhla výdaje na reklamu u nás více než 56 miliard korun.

Navzdory prognózám, že investice do reklamy na internetu v brzké době předhoní inzerci v tisku, se tak ještě zdaleka nestalo. Tiskoviny jsou i nadále velmi žádaným prostředkem propagace. O tom svědčí i celkové výdaje do reklamy v tisku ve výši 21,5 miliardy korun, komentovala společnost Admosphere ve své tiskové zprávě.

Autor článku

Nejnovější články, které vytváří kolektiv autorů redakce Podnikatel.cz. Pro více informací nás kontaktujte, nebo napište šéfredaktorovi

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).