Agentura Reuters informovala o tom, že miliony prémiových uživatelů sociální sítě LinkedIn na společnost podali žalobu. Důvodem je zpřístupnění soukromých zpráv a jejich využití.
Jak informovala ČTK, hromadnou žalobu podaly v úterý večer u federálního soudu v kalifornském San Jose miliony zákazníků služby LinkedIn Premium. Podle nich firma loni v srpnu v tichosti zavedla nastavení ochrany osobních údajů, které uživatelům umožňovalo povolit nebo zakázat sdílení jejich osobních údajů.
Konkrétně se mělo jednat o zpřístupnění soukromých zpráv uživatelů třetím stranám za účelem trénování generativní umělé inteligence (AI). Podle těchto klientů v sekci „často kladené otázky“ firma doplnila, že odhlášení "nemá vliv na trénování, které už se uskutečnilo“. Podle žaloby se jedná o pokus „zahladit stopy“, což naznačuje, že LinkedIn si byl plně vědom, že porušuje soukromí zákazníků a snažil se minimalizovat právní dopady svého jednání,
píše dále server České noviny.
Co říkáte na AI?
Podle ČTK žaloba požaduje neupřesněnou náhradu škody za porušení smlouvy a kalifornského zákona o nekalé soutěži a 1000 dolarů (přes 24.000 Kč) na osobu za porušení federálního zákona o uložené komunikaci.