Čepované nealko pivo je v Česku hitem, jeho prodej stoupá

Sdílet

13.2.25 (3x) Deposit: Zahrádka, hospoda, pivo, restaurace Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek

V Česku stále roste prodej nealko piva. V loňském roce se jeho prodej zvýšil o více než 6 %. Češi loni v hospodách a restauracích vypili celkem 24 milionů půllitrů čepovaného nealko piva. Je vidět, že si upevňuje své místo v tuzemské gastronomii a lidé si ho dávají při jídle i při posezení s přáteli čím dál častěji, říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik.

Loňský rok opět potvrdil dlouhodobý příklon Čechů k ležákům. Tato kategorie v Prazdroji meziročně vzrostla o 2,4 %. Pivo si v restauracích a hospodách vychutnává zhruba 35 % zákazníků.

Hospody zlepšují péči o pivo. Kvalita se za šest let výrazně zvýšila Přečtěte si také:

Hospody zlepšují péči o pivo. Kvalita se za šest let výrazně zvýšila

Pivo je totiž stále důležitou součástí tuzemského gastra. V hospodách si ho dává 8 z 10 hostů, v restauracích pak 4 z 10 hostů. K celkovému obratu hospod přispívá dokonce ze 48 %.

Nejprodávanějším obalem v portfoliu Prazdroje byly loni opět vratné skleněné lahve, které se na celkovém tuzemském objemu podílely zhruba ze 35 %. Zájem byl i o vratné třetinkové lahve. Druhou pozici dlouhodobě zaujímají sudy (31,5 %), na které výrazně dotahují plechovky (30 %). Tankové pivo pak v loňském roce tvořilo 3,5 % všech tuzemských prodejů pivovaru.

Autor aktuality

Je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho hlavní doménou jsou rozhovory s odborníky. Zajímá se o sociální sítě, AI a další nástroje z pohledu byznysu.

Kvíz týdne

KVÍZ: Pravda, nebo lež? Jak dobře znáte legendární československé retroznačky?
1/10 otázek
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).