Pražské finanční úřady a Generální finanční ředitelství čeká zásadní změna. Všechny své dosavadní kanceláře rozmístěné po metropoli spojí do jedné moderní budovy.
Z důvodu pohodlnějšího přístupu pro veřejnost, lepší pracovní podmínky pro zaměstnance a úsporu státu ve výši stovek milionů korun se sestěhují do moderní administrativní budovy Harfa Business Center – B.
Jeden dům místo desítek adres
V současnosti sídlí Finanční správa ČR v Praze v řadě zastaralých a energeticky neefektivních budov. Některé z nich jsou navíc pronajímány za vysoké částky. Tento roztříštěný systém znesnadňuje nejen vnitřní chod úřadů, ale i orientaci pro veřejnost.
Přesun do Harfy není jen stěhování. Je to krok k moderním a efektivním službám, které budou přívětivější pro občany i stát,
uvedla generální ředitelka Finanční správy ČR Simona Hornochová.
Úspora přes 90 milionů ročně
Budova Harfa Business Center – B se nachází v dobře dostupné lokalitě Prahy 9 a nabízí odpovídající zázemí pro všechny složky finanční správy. Znalecký posudek ocenil objekt na 2,5 miliardy Kč bez DPH, přičemž návratnost investice je spočítána na 11 let.
Kroky, které přinesou zásadní úspory:
- Roční snížení nákladů na provoz o 33 milionů Kč
- Úspora 61 milionů Kč ročně za komerční nájmy
- Omezení nutných oprav za 526 milionů Kč
Záměr bude projednáván už 13. srpna 2025. Po schválení začne postupné stěhování podle provozních možností a výpovědních lhůt z aktuálních prostor. Přesun do moderní budovy znamená nejen úsporu a funkčnost, ale i krok směrem k profesionálním a důstojným službám veřejné správy 21. století.