Finanční správa zavádí nový systém telefonního spojení, který ukončí praxi, kdy se volající z finančního úřadu zobrazoval jen jako skryté číslo nebo se na něj nedalo zpětně dovolat.
Od července 2025 bude nově každý hovor z úřadu označen jasně identifikovatelným číslem a lidé budou moci snadno zavolat zpět.
Změna souvisí s přechodem na moderní systém IP telefonie, který nahradí staré telefonní ústředny. Přinese to větší komfort, nebude totiž nutné hádat, kdo volá, a nebude problém navázat zpětný kontakt s úředníkem, pokud si někdo nestihne hovor přijmout. Všechna nová čísla budou začínat národní provolbou 9531.
Mění se telefonní čísla všech finančích úřadů
S novým systémem však souvisí i velká změna: mění se telefonní čísla všech finančních úřadů a jejich jednotlivých pracovišť po celé republice. Po přechodnou dobu budou fungovat i původní telefonní čísla. Při zavolání na staré číslo se ozve automatická hlasová zpráva, která volajícímu sdělí, jaké je nové číslo a kde ho najde. Díky tomu by se veřejnost měla v nové telefonní struktuře zorientovat bez větších potíží.
Klíčovým přínosem této změny je možnost jednoduše reagovat na zmeškané hovory od správců daně,
uvedla generální ředitelka Finanční správy ČR Simona Hornochová.