Kvůli zdražování potravin a dalšího zboží lidé hledají cesty, jak ušetřit. V případě supermarketů se jedná o hledání akčního zboží, a to dnes nejen v letácích, ale také v mobilních telefonech a aplikacích řetězců.
Jak píše Euro.cz, Češi dlouhodobě patří k národům, které slyší na výhodné cenové nabídky a podstatnou část zboží nakupují ve slevách. Vedle klasických reklamních letáků, jež upozorňují na nejvýhodnější akce, jsou nyní stále oblíbenější i věrnostní aplikace jednotlivých obchodních řetězců. Ty lidem často nabízejí zboží za ceny, na které není možné dosáhnout žádným jiným způsobem.
Kvůli výraznému zdražení potravin a dalších produktů v uplynulých dvou letech – za něž jednotlivé obchodní řetězce sklízely kritiku ze všech možných stran – se mnoho lidí snaží hledat nové cesty, jak na nákupech ušetřit. A právě věrnostní aplikace jsou pro ně dobrou příležitostí, což potvrzuje třeba tisková mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková. Aktuální ekonomická situace zasahuje životy nás všech, prostřednictvím aplikace Lidl Plus se proto snažíme, abychom zákazníkům poskytli oblíbené výrobky za atraktivní ceny,
popsala jeden z důvodů rostoucí oblíbenosti této služby.
Není tedy divu, že počet uživatelů takovýchto ,appek‘ v poslední době rychle stoupá. Ve věrnostním programu Kaufland Card je aktuálně registrováno 2,5 milionu zákazníků, aplikaci Tesco Clubcard používá přes milion lidí, Penny kartu mají další více než dva miliony spotřebitelů, Můj Albert hlásí dokonce přes tři miliony stažení, zatímco věrnostní program Globusu čítá na 700 tisíc zákazníků a členů Billa Klubu je více než 1,2 milionu. Kolik uživatelů eviduje již zmíněná aplikace od Lidlu, řetězec redakci Euro.cz neupřesnil.
Asi tou nejzásadnější výhodou věrnostních aplikací jsou právě slevy, kromě nich ale obchody zákazníkům poskytují i mnoho dalších bonusů, které se u každého řetězce liší. Často s nimi například lidé sbírají body, jež mohou následně proměnit v další slevy na určité položky, nebo dokonce na celý nákup.
Nasbírané Clubcard body si mohou uživatelé okamžitě převést na peněžní poukázky. Zároveň mají vždy přehled o tom, kolik jich už nasbírali. Navíc dostávají také extra kupóny na pro ně relevantní kategorie a produkty,
shrnula manažerka externí komunikace společnosti Tesco Iva Pavlousková.
Podobně to přitom funguje i u ostatních v Česku působících řetězců, včetně Billy, Kauflandu a Albertu. Právě body za věrnost jsou totiž dobrým způsobem, kterým se supermarkety snaží docílit toho, aby lidé nenakupovali u konkurence.
K dalším oblíbeným funkcím jednotlivých věrnostních aplikací patří podle řetězců také elektronické účtenky. Zákazníkovi poskytují přehledný archiv a historii nákupů s možností reklamace zboží. Využívání elektronické účtenky je navíc ekologické, protože dokáže ušetřit tisíce kilometrů klasického papíru,
uvedl ředitel komunikace společnosti Albert Jiří Mareček.
Kromě slev na různé zboží, věrnostních bodů a elektronických účtenek se už další funkce aplikací u různých řetězců liší. Třeba Kaufland Card zákazníkům nabízí také slevy u partnerských firem nebo soutěže o ceny. Lidl zase do své aplikace nedávno integroval funkci dobíjení elektromobilů u dobíjecích stanic, které jsou instalovány u vybraných prodejen tohoto řetězce.
Tesco Clubcard aktuálně nabízí slevu ve výši 10 procent na celý nákup pro všechny studenty s průkazkou ISIC a součástí aplikace Můj Albert je pak třeba funkce Albert scan, se kterou si může zákazník na vybraných prodejnách sám odbavit svůj nákup. Podobnou funkci ale zákazníkům poskytují rovněž Kaufland či Globus. (Euro.cz)